گروه بنگاه‌ها- رییس هیات مدیره فولاد هرمزگان گفت: با توجه به سیاست‌های کشور در تولید و توسعه فولاد، در برنامه پنجم توسعه و همچنین برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور، بزرگترین نقش بر عهده گروه فولاد مبارکه گذاشته شده که این گروه دستیابی به سهم ۴۵ درصدی تولید فولاد کشور را از اهداف خود ترسیم نموده است.

محمد مسعود سمیعی‌نژاد افزود: در طرح‌های توسعه این گروه، ظرفیت فولاد هرمزگان از ۵/۱ به ۳ میلیون تن، فولاد مبارکه از ۴/۵ به ۲/۷ میلیون تن و فولاد سبا از ۷۰۰ هزارتن به ۵/۱ میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: سال گذشته میلادی ایران در تولید فولاد جهان از رتبه هفدهم به پانزدهم ارتقا یافته که نیمی از این موفقیت سهم متخصصان و کارکنان پر تلاش گروه فولادمبارکه است.

رییس هیات مدیره فولادهرمزگان با اشاره به تحریم‌های همه‌جانبه دشمنان برای جلوگیری از تولید و توسعه در صنعت گفت: خوشبختانه با همت و غیرت جوانان و متخصصان کشور، تحریم‌ها را به فرصت‌های ارزشمندی تبدیل کرده‌ایم که نه تنها بر تولید تاثیر نگذاشته بلکه توسعه‌ها طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال اجرا می‌باشد.

وی بهره‌گیری از تخصص و تجربه فولادمبارکه در راه‌اندازی فولادهرمزگان را اقدامی بسیار ارزنده دانست و دستیابی به نیمی از ظرفیت اسمی در یکسال را نتیجه تلاش انتقال دانش از فولاد مبارکه به فولادهرمزگان و کوشش کارکنان این کارخانه‌ها اعلام نمود.

سمیعی نژاد فولادهرمزگان را از نظر موقعیت جغرافیایی، بهترین کارخانه فولاد کشور دانست و از اجرای سریع توسعه این شرکت در راستای ایجاد ارزش افزوده بیشتر خبر داد.

وی گفت: سلامت، آموزش و ارتقای سطح دانش نیروی انسانی در فولاد هرمزگان از اولویت‌های مهم است تا بتوانیم موضوعات انگیزشی را بر اساس استانداردهای فولاد مبارکه اجرا کنیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی و تلاش بسیار در این شرکت حرکت‌های خوبی شده که لازم است از مدیرعامل، معاونین، مدیران و کارکنان تشکر و قدردانی نمود، ولی باید بدانیم هنوز در ابتدای مسیر هستیم.