گروه بورس کالا- طی هفته گذشته قیمت میلگرد دربازار تهران به طور میانگین از رشدی ۳‌درصدی برخوردار شد. به گزارش دنیای اقتصاد، پس از یک دوره رکود در بازار آهن، هفته گذشته دوباره شاهد موج افزایش قیمت‌ها در این بازار بودیم. براساس این گزارش، در پی رشد قیمت نفت و مواد اولیه در بازارهای جهانی نرخ فولاد در بازار داخل نیز با رشد مواجه شد به گونه‌ای که طی هفته گذشته نرخ میلگرد به طور متوسط از رشدی ۳‌درصدی برخوردار شد و هر کیلو میلگرد از ۵۸۹ تومان در ابتدای هفته گذشته به ۶۰۸ تومان در پایان همین هفته رسید.

در مدت یاد شده، در پی سیگنال‌های مثبت در بازار میلگرد، تیرآهن نیز از این امر مستثنا نبود به گونه‌ای که در این مدت تیرآهن رشد قیمت را تجربه کرد.

در این مدت، هر شاخه تیرآهن ۲۰ تا ۲۷ از رشدی بین ۲ تا ۱۰هزار تومان برخوردار بود؛ به گونه‌ای که در این مدت هر شاخه تیرآهن ۲۰، ۲۲، ۲۴، ۲۷به ترتیب از۲۳۰، ۲۶۸، ۳۲۶، ۳۶۰ هزار تومان به ۲۴۰، ۲۷۰، ۳۳۰، ۳۷۰هزار تومان رسید.

در این میان طی هفته گذشته حباب قیمت‌ها در بازار رسمی (شرکت بورس کالای ایران) نیز ایجاد شد به گونه‌ای که هر کیلو میلگرد در این بازار از رشدی ۲۰ تا ۶۰ تومانی برخوردار شد.

نکته قابل توجه این است که در دو روز پایانی هفته گذشته سیرصعودی آهن در بازار رسمی کنترل شد که به تبع آن در بازار غیررسمی روند رو به رشد قیمت‌ها متوقف و به نقطه ثبات رسید. طی چهارشنبه هفته گذشته، بورس با ایجاد محدودیت خرید برای کارگزاران و همچنین عرضه محصولات ذوب‌آهن به نرخ پایه هفته ماقبل از آن نه نرخ آخرین معاملات خود، قیمت آهن را کنترل کرد.

فعالان بازار معتقدند، اگرچه رشد قیمت‌ها در اوایل هفته آینده منطقی نبود، اما در حال حاضر هستند افرادی که برای رشد قیمت‌ها دلائلی قائل هستند.

اغلب فعالان این بازار معتقدند، رشد قیمت آهن‌آلات طی هفته گذشته مقطعی بود و دوباره به عقب بازگشت خواهد کرد، اما دیگر به کف قیمتی سابق نخواهد رسید.