ایسنا - در هفته گذشته (روزهای ۱۶ تا بیستم خرداد ماه) در شرکت بورس کالای ایران، ۴۷۴‌هزار و ۸۹۱ تن انواع کالا به ارزش دو‌هزار و ۵۴۷‌میلیارد و ۲۲۲‌میلیون و ۶۰۴‌هزار و ۵۲ ریال معامله شد. در این هفته یک‌میلیون و ۱۶‌هزار و ۷۹۷ تن کالا عرضه شده بود.

مرغ هم روی رینگ رفت

در رینگ محصولات کشاورزی، از مجموع سه‌هزار و۶۶۰ تن عرضه، یک‌هزار و ۱۷۵ تن انواع محصول به ارزش ۹‌میلیارد و ۴۷۶‌میلیون و ۱۲۵‌هزار ریال معامله شد.

در گروه ذرت؛ یک‌هزار و ۷۹۵ تن ذرت‌ دانه‌ای وارداتی از آرژانتین و اوکراین به ارزش چهار‌میلیارد و ۴۳۹ و ۶۰۰‌هزار ریال، در گروه کنجاله‌ها؛ ۶۰۰ تن سویا پلیت و پرک وارداتی از آرژانتین و برزیل و تولیدی کارخانه خاوردشت به ارزش سه‌میلیارد و ۳۰۷‌میلیون و۱۵۰‌هزار ریال، در گروه مرغ؛ ۱۵ تن مرغ منجمد درجه ۲ و ۴ تولیدی شرکت زربال به ارزش ۲۲۸‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال، در گروه چای؛ ۲۰۰ تن چای شکسته تولیدی لاهیجان به ارزش ۴۷۰‌میلیون ریال و در گروه جو؛ ‌۵۶۵ تن جو دامی وارداتی از اوکراین به ارزش یک‌میلیارد و ۳۰‌میلیون و ۸۷۵‌هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.

کمتر از نصف عرضه‌ها خریداری شد

در رینگ محصولات فلزی، از مجموع ۷۷۲‌هزار و ۸۸۰ تن عرضه، ۳۵۷‌هزار و ۹۲۰ تن انواع محصول به ارزش یک‌هزار و ۹۲۵‌میلیارد و ۹۲۴‌میلیون و ۲۶۰‌هزار ریال معامله شد. در گروه فولاد؛ ۳۵۳‌هزار و۱۸۰ تن انواع میلگرد، تیرآهن و ورق تولیدی ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبارکه و وارداتی ترکیه، روسیه و چین به ارزش یک‌هزار و ۷۸۷‌میلیارد و ۶۳‌میلیون و۲۵۰‌هزار ریال، در گروه آلومینیوم؛ سه‌هزار و۲۵۰ تن شمش و بیلت تولیدی ایرالکو به ارزش ۵۵‌میلیارد و ۱۱۴‌میلیون و ۸۰۰‌هزار ریال، در گروه کنسانتره مولیبدن؛ ۱۳۰ تن سولفور مولیبدن تولیدی ملی صنایع مس به ارزش ۱۲‌میلیارد و ۶۸۹‌میلیون و ۳۵۰‌هزار ریال و در گروه مس؛ یک‌هزار و ۳۶۰ تن مس مفتول و کاتد تولیدی ملی صنایع مس ایران و دنیای مس به ارزش ۷۱‌میلیارد و ۵۶‌میلیون و۸۶۰‌هزار ریال مورد معامله واقع شد.

قیر، روغن پایه، اسلاگ واکس و اکستراکت در رینگ صادراتی

در رینگ فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، از مجموع ۲۴۰‌هزار و ۲۵۷ تن و یک کیلوگرم عرضه، ۱۱۵‌هزار و ۷۹۶ تن انواع محصول به ارزش ۶۱۱‌میلیارد و ۸۲۲‌میلیون و ۲۱۹‌هزار و ۵۲ ریال معامله شد.

در گروه قیر؛ ۳۷‌هزار و۹۲۰ تن انواع قیر تولیدی نفت جی و پاسارگاد به ارزش ۱۱۲‌میلیارد و ۲۶۶‌میلیون ریال، در گروه گوگرد؛ ۱۹۰۰ تن گوگرد کلوخه تولیدی پالایشگاه تبریز و شیراز به ارزش ۹۶۰‌میلیون ریال، در گروه روغن؛ ۱۱۰ تن اسلاگ واکس تولیدی نفت سپاهان به ارزش ۶۴۹‌میلیون ریال، در گروه اکستراکت؛ یک‌هزار و۵۰ تن از این محصول تولیدی نفت سپاهان به ارزش سه‌میلیارد و ۸۸۵‌میلیون ریال و در رینگ صادرتی؛ ۴۸‌هزار و۲۴۰ تن انواع قیر، روغن پایه، اسلاگ واکس و اکستراکت به ارزش ۲۴۱‌میلیارد و ۶۴۴‌میلیون و ۱۷۰‌هزار ریال به فروش رفت.