فارس- رییس اداره امور بورس‌های سازمان بورس از توافقات انجام شده سازمان بورس با بانک مرکزی برای راه‌اندازی معاملات نقدی انواع سکه طلا در بورس کالا ظرف یکی دو ماه آینده خبر داد. محمود خواجه‌نصیر از جدیدترین برنامه مدنظر در بورس کالا خبر داد و اظهار داشت:‌ بر اساس جلسات مشترک با بانک مرکزی مقرر شده معاملات نقدی سکه طلا در بورس کالا انجام شود.

وی ادامه داد: در این صورت علاوه بر معامله معاملات قرارداد آتی سکه تمام بهار طلا، انواع سکه (ربع و نیم و تمام) به شکل نقدی داد و ستد خواهند شد.

خواجه‌نصیر با بیان اینکه اقدامات لازم برای پذیرش انواع سکه طلا برای معامله نقد شروع شده، ادامه داد: بانک مرکزی در شرایطی موافقت نهایی خود را با این برنامه سازمان بورس اعلام کرده که با این رویداد سکه‌های ضرب شده بانک مرکزی در بورس کالا عرضه می‌شود و متقاضیان خواهند توانست اقدام به خرید نقدی سکه‌ها در این بورس کنند. به گفته رییس اداره امور بورس‌های سازمان بورس، معامله نقدی انواع سکه کالا طی یکی دو ماه آینده در بورس کالا آغاز خواهد شد.

خواجه‌نصیر به رونق قابل توجه معاملات قرارداد آتی سکه تمام بهار اشاره کرد و گفت: ‌استقبال از این محصول به حدی است که روزانه ۳هزار سکه تمام بهار به شکل معاملات قرارداد آتی معامله می‌شود.

وی ادامه داد: این درحالی است که با تمهیدات اندیشیده شده ۸ شرکت کارگزاری قادر به انجام معامله قرارداد آتی از محل دفاتر خود شده‌اند. خواجه‌نصیر در خاتمه گفت‌: با شروع به کار معاملات نقدی سکه طلا، رونق بورس کالا بیش از گذشته خواهد بود و متقاضیان می‌توانند به صورت نقدی یا به صورت معاملات آتی اقدام به خرید و فروش سکه کنند.