گروه بورس کالا - در معاملات روز 28 ماه مه در بورس لندن ‌تنها نرخ سرب و نیکل رشد کرد، اما قیمت دیگر فلزات با کاهش همراه شد‌.

در این روز بیشترین کاهش را قلع ثبت کرد. کمترین افت را نیز آلیاژ آلومینیوم داشت.
مس و افت 24‌دلاری
در معاملات روز ۲۸ ماه مه در بورس فلزات لندن قیمت مس ۲۴‌دلار کاهش یافت و با نرخ ۴‌هزارو ۶۳۷‌دلار معامله شد‌. خرید این کالا با نرخ ۴‌هزارو ۶۳۶‌دلارو ۵۰‌سنت بود‌. در این روز در انبار لندن ۳۱۹‌هزارو ۲۷۵‌تن مس در انبار لندن موجود بود که از این حجم کالا ۲۷۵‌هزارو ۹۰۰تن معامله شد.
آلومینیوم و افت 31‌دلاری
در معاملات روز ۲۸ ماه مه در بورس لندن هر‌تن آلومینیوم ۳۱‌دلار و ۵۰سنت و هر‌تن آلیاژ آلومینیوم ۱۵‌دلار کاهش یافت‌. در نتیجه هر‌تن از این کالاها به ترتیب یک‌هزارو ۳۶۳‌دلار و یک‌هزارو ۲۰۰‌دلار معامله شدند‌. خرید نقدی آلومینیوم در این روز یک‌هزارو ۳۶۲‌دلار و ۵۰سنت و خرید نقدی آلیاژ آلومینیوم یک‌هزارو ۱۹۹‌دلار بود‌. در این روز در انبار‌های بورس فلزات لندن ۴‌میلیون و ۲۱۱‌هزار و ۹۷۵‌تن آلومینیوم موجود بود که از این حجم کالا ۴‌میلیون و ۱۶۱هزارو ۷۲۵‌تن معامله شد‌.
آلیاژ آلومینیوم نیز 96‌هزارو 320‌تن موجودی داشت که از این حجم کالا 93‌هزارو 500‌تن مبادله شد.
حرکت مخالف سرب و روی
در مبادلات روز 28 مه در لندن قیمت سرب 9‌دلار رشد کرد، اما نرخ روی 32‌دلار افت کرد. در نتیجه هر‌تن سرب با نرخ یک‌هزار و 437‌دلار معامله شد. خرید نقدی سرب در این روز یک‌هزار و 435‌دلار بود‌. روی در هر‌تن بانرخ یک‌هزارو 425‌دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا یک‌هزار و 423‌دلار بود‌. در انبارهای لندن در این روز 75‌هزارو 750‌تن سرب موجود بود که 75‌هزارو 425‌تن از آن معامله شد. در این روز 323‌هزارو 425‌تن فلز روی در انبارهای لندن موجود بود که از این کالا 317‌هزارو 175‌تن معامله شد.
نیکل رشد‌، قلع افت کرد
در معاملات روز 28 ماه مه هرتن نیکل 30‌دلار رشد و هرتن قلع 275‌دلار افت کرد. بر این اساس هرتن نیکل با نرخ 13‌هزارو 340‌دلار معامله شد‌. خرید نقدی این کالا 13‌هزارو 335‌دلار بود‌. قلع در این روز با نرخ 13‌هزارو 630‌دلار ثبت شد‌.
خرید نقدی این کالا ۱۳‌هزارو ۶۷۵‌دلار معامله شد‌. در این روز در انبارها ۱۰۸‌دلار و ۶۴۲‌دلار نیکل موجود بود که ۱۰۲‌هزارو ۱۵۰‌تن معامله شد‌. قلع نیز ۱۳‌هزارو ۷۸۵‌تن موجود داشت که ۱۳‌هزارو ۵۹۵‌دلار معامله شد‌.