ایلنا- وزارت اقتصاد، وزارت بازرگانی و وزارت صنایع می‌توانند برای عرضه اول کالاهای وارداتی در بورس کمک بزرگی انجام دهند. این عوامل باعث رشد معاملات در بورس شده و زمانی که بورس به عنوان مرجع اصلی تلقی شود، حلقه‌های بعدی اقتصادی در کنار بورس نظام‌مند می‌شوند.

احمد رضایی با تاکید بر کمک مقررات خارج از بورس به افزایش حجم معاملات، اظهار داشت: در صورتی که مقررات خارج از بورس، وزارت بازرگانی، وزارت صنایع و وزارت اقتصاد و دارایی به بورس کمک کنند، مقررات معاملاتی در بورس کالا تسهیل می‌شود. در کشورهای دیگر این سه وزارتخانه برای افزایش حجم معاملات آتی و فیوچر در بورس‌ها کمک می‌کنند.

متصدی معاملات فیوچر بورس کالا گفت: معاملات آتی در کشور نیاز به عمق و حجم بیشتری دارد. طبیعی است که باید انگیزه‌های معاملاتی را افزایش داد.

مشاور مدیرعامل بورس کالا، اظهار داشت: اساسی‌ترین وجوه معاملات فیوچر این است که در محیط اقتصادی باز که رینگ معاملاتی بورس است همه با شرایط یکسان وارد معامله شده و هزینه‌های معاملاتی منطقی باشد.

رضایی با تاکید بر حمایت وزارتخانه‌های مذکور بیان داشت: مهم‌ترین موارد، بحث واردات و تمهیداتی است که باید در واردات وجود داشته باشد. در ساختار اقتصادی، واردکنندگان باید ملزم باشند تا کالاها را خارج از بورس عرضه نکنند.

معاملات قراردادهای آتی سکه طلا تحویل شهریور ماه در شرکت بورس کالای ایران آغاز می‌شود.

مجری طرح آتی‌ گفت، قراردادهای آتی سکه طلا منتهی به دوره شهریور ماه در بورس کالا قابل معامله است.