بورس نیوز- به دنبال افزایش ذخایر مس در چین، قیمت ‌این محصول در بازار کالایی نیویورک برای هفتمین روز متوالی کاهش یافت و طولانی‌ترین دوره افت متوالی قیمت از دسامبر ۲۰۰۷ تا‌کنون را به ثبت رساند.در هفته جاری میزان ذخایر مس در بازار آتی شانگهای ۲۸‌درصد بالا رفته است. همچنین بر اساس گزارش‌های اعلام شده، میزان رشد تولیدات کارخانه‌ای چین در ماه آوریل کمتر از حد انتظار بوده است.

اعلام گزارشی مبنی بر افت ۸/۲‌درصدی تولید ناخالص داخلی آلمان در فصل اول سال نیز در روند مبهم بازارهای فلزات در روز جمعه تاثیرگذار بوده است. همچنین با انتشار ‌این خبر‌ دلار ‌ایالات متحده نیز نتوانست در برابر یورو تقویت گردد.

با‌ این وجود در معاملات بازار فلزات لندن که بخش عمده آن در ساعاتی پیش از اعلام ‌این گزارش‌ها بوده است، قیمت مس به لطف کاهش ۳۱۰۰ تنی ذخایر‌ این فلز رشد مختصری را تجربه کرد. شایان ذکر است که اعلام برخی از گزارش‌های مذکور در ساعات پایانی معاملات بازار فلزات لندن بخشی از رشد قیمت روز جمعه را خنثی کرد. گفتنی است، رسیدن ذخایر آلومینیوم در بازار لندن به رکورد ۹۴/۳میلیون تن منجر به افت قیمت ‌این محصول گردید. طی معاملات روز جمعه در بازار فلزات لندن هر تن مس برای تحویل در سه ماه آینده پنج‌دلار گران شد و به ۴۴۵۰‌دلار رسید. قیمت‌این کالا در طول هفته بیش از پنج‌درصد کاهش یافته است. در ‌این میان آلومینیوم با افتی ۱۰‌دلاری به قیمت ۱۵۲۰‌دلار در هر تن رسید. قیمت آلومینیوم طی‌این هفته دو‌ درصد کاهش یافته است.همچنین هر تن روی تحت قرارداد مشابه با حدود ۱۶‌دلار افزایش به قیمت ۱۴۹۰‌دلار دست یافت و معاملات هفتگی را با بیش از پنج‌درصد افت قیمت به پایان برد.

سرب نیز برای تحویل در سه ماه‌ آینده به میزان ۶۰‌دلار گران شد و به قیمت ۱۴۵۰‌دلار رسید. قیمت‌این فلز در طول هفته تغییر خاصی نکرده است. نیکل نیز در روز جمعه با رشدی ۲۰۰‌دلاری به ۱۲۳۰۰‌دلار رسید. قیمت‌این فلز در طول هفته شش‌درصد کاهش یافته است.

همچنین قلع در روز جمعه با رشدی مختصر به قیمت ۱۳۵۰۰‌دلار رسید. قیمت در طول هفته سه‌درصد افت کرده است.