گروه بورس کالا- طی هفته اخیر در بازارهای جهانی نرخ شمش فولاد از ۳۸۵دلار در هر تن به ۴۱۰ تا ۴۱۵دلار رشد یافته است.

قیمت شمش در هفته اخیر در مقایسه با چند هفته گذشته در اغلب بازارهای عمده جهانی تاحدودی تثبیت شده، هر چند قیمت‌های پیشنهادی همچنان دارای روند افزایشی بوده است.

پس از تغییرات قابل‌توجه قیمت شمش در چند هفته گذشته به دنبال رشد تقاضا به نظر می‌رسد که در حال حاضر تقاضای خرید بیلت کشورهای مختلف تا حدودی کند شده، البته این روند تقاضا در ایران اصلا شکل نگرفت و با توجه به موجودی بالای انبارها در ایران رشد قیمت نفت و حرکت بازارهای جهانی برای افزایش قیمت در ایران تاثیری نداشته است.

طی هفته گذشته شمش فولاد در بازار داخل از ثبات قیمت برخوردار بود، به گونه‌ای که تولیدکنندگان داخلی بدون تغییر نرخ، تولیدات خود را به بازار عرضه کردند.

طی چهارشنبه هفته گذشته شمش فولاد ۱۵۰×۱۵۰ به نرخ هر کیلو ۳۸۵تومان معامله شد که از رشد ۱۵تومانی در هر کیلو برخوردار شد، به‌گونه‌ای که پیش از این به مبلغ ۳۷۰تومان بوده است.

در مدت یاد شده، شمش فولاد ۱۲۵×۱۲۵ به مبلغ ۴۰۰ و هر کیلو شمش ۱۰۰×۱۰۰ به نرخ ۳۹۵ تومان پیشنهاد شد.

در این مدت، ورق ۲ سیاه با رشد ۲۰تومانی در هر کیلو به مبلغ ۴۹۵تومان معامله شد.

طی چهارشنبه هفته گذشته، میلگرد روسی در بندر انزلی، میلگرد شاهرود، گروه ملی اهواز هر کیلو به مبلغ ۵۱۵تومان عرضه شد.

طی هفته‌های گذشته به علت عرضه‌های محصولات وارداتی به بازار داخل نرخ میلگرد روند کاهشی به خود گرفت و در این میان تولیدکنندگان بخش خصوصی میلگرد تولیدی خود را در بازار روی نرخ ثابت نگه داشتند.

این در حالی است که به علت رشد قیمت‌ها طی چند روز اخیر نرخ هر کیلو میلگرد باید روی عدد ۵۵۰تومان معامله می‌شد.

البته نرخ شمش فولاد در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن از ۳۸۵دلار به ۴۱۰ تا ۴۱۵دلار رسید که از رشد برخوردار بود که این رشد در بازار شمش داخل مشهود نبود، حتی شاهد ثبات قیمت تولیدات داخل نیز بودیم.