ایلنا- شروط صدور مجوز انجام معاملات پتروشیمی به کارگزاران کشاورزی ابلاغ شد.

ایوب باقرتبار در تشریح شروط ابلاغ شده به کارگزاران کشاورزی جهت اخذ مجوز انجام معاملات پتروشیمی، اظهار داشت: کارگزاران کشاورزی برای اخذ مجوز معاملات پتروشیمی می‌بایست شروطی از جمله به تایید رساندن سهامداری، ثبت شدن در سازمان با حداقل سرمایه ۵‌میلیارد ریال، ارائه گواهی تایید صلاحیت حرفه‌ای اعضای هیأت مدیره و بالا بودن حجم معاملات یک سال گذشته از زمان در خواست مجوز مشروط بر بالاتر از نصف میانگین معاملات کارگزاران بازار در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: البته احتمال اصلاح برخی از این شروط وجود دارد و سعی خواهیم کرد تا اوایل خرداد ماه مجوز انجام معاملات پتروشیمی توسط کارگزاران کشاورزی را صادر کنیم.

باقر تبار افزود: همچنین برای جلوگیری از تعطیلی بخش کشاورزی، برای کارگزاران کشاورزی سقفی معین برای معاملات پتروشیمی تعیین شده که به موجب آن کارگزاران کشاورزی بیش از ۲۰ برابر حجم معاملات کشاورزی نمی‌توانند محصولات پتروشیمی را معامله کنند.

سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران بورس اوراق بهادار گفت: اصلاحیه اخیر را به کارگزاران ابلاغ کرده و احتمال اصلاح برخی از این شروط وجود دارد، ولی سعی خواهیم کرد تا اوایل خردادماه مجوز انجام معاملات پتروشیمی به کارگزاران کشاورزی را صادر کنیم.