پیشنهاد میلگرد 485 دلاری  به خاور میانه
گروه بورس کالا- رشد قیمت میلگرد در اغلب بازارهای جهانی در چند هفته گذشته، تا حدودی متوقف شده و این محصول نسبت به هفته گذشته ثابت باقی ماند.

به گزارش متال بولتن، قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه در هفته مورد بررسی، با وجود کاهش صادرات به مصر، تا حدودی افزایش یافت و به سطح 500-490 دلار/تن (تحویل درب و با احتساب VAT) رسید. در بخش صادرات نیز آخرین قیمت معاملاتی میلگرد ترکیه، 490-480 دلار/تن، فوب اعلام شده است که در مقایسه با هفته قبل، تغییری نداشته است. پیرو افزایش 27 دلار/تن قیمت میلگرد در بازار مصر توسط تولیدکنندگان داخلی این کشور از ابتدای ماه مه، تولیدکنندگان میلگرد در ترکیه خود را آماده کرده بودند که قیمت را در بازارهای صادراتی و داخلی افزایش دهند؛ لکن شرایط بازار به نحوی رقم خورد که تولیدکنندگان ترک نتوانستند هدف خود را برای افزایش قیمت صادراتی به سطح 520-515 دلار/تن، سی‌اف‌آر مصر محقق کنند. در ابتدای هفته، قیمت صادراتی به مقصد مصر، 515-505 دلار/تن سی‌اف‌آر اعلام شد؛ اما در انتهای هفته به سطح 495-480 دلار/تن کاهش یافت.
گفته می‌شود که واردکنندگان و تجار میلگرد در مصر به دنبال این هستند تا قبل از انجام واردات جدید، موجودی فعلی خود را به فروش برسانند و لذا تقاضای خرید آنها کند شده است و این کاهش تقاضا، مانع از ادامه رشد قیمت‌های صادراتی میلگرد شد.
در بازار اروپا، در هفته مورد بررسی قیمت میلگرد دارای روند باثباتی بوده است و تقاضا همچنان ضعیف می‌باشد. همچنین آخرین قیمت میلگرد صادراتی ایتالیا، 370 یورو/تن اعلام شده است که در مقایسه با هفته قبل تغییری نداشته است. قیمت میلگرد در بازار داخلی ایتالیا نیز 380-370 یورو/تن گزارش شده است.
در بازار داخلی چین، قیمت میلگرد در هفته مورد بررسی دارای رشد بوده است. قیمت میلگرد با قطر۲۰ میلی‌متر به ۳۶۱۰-۳۴۲۰ یوآن/تن رسید که در مقایسه با قیمت هفته قبل، از ۷۰ تا ۱۱۰ یوآن/تن افزایش داشته است. در بخش صادرات، قیمت میلگرد صادراتی چین نیز ۵۰۰-۴۵۵ دلار/تن، فوب گزارش شده است که در مقایسه با هفته قبل ثابت بوده است.
قیمت میلگرد صادراتی کشورهای CIS در هفته مورد بررسی همانند هفته گذشته در سطح 430-420 دلار/تن، فوب بدون تغییر باقی ماند.
قیمت میلگرد وارداتی منطقه خاورمیانه در هفته مورد بررسی ثابت باقی ماند. آخرین قیمت میلگرد صادرکنندگان ترکیه، ۴۹۰-۴۸۰دلار/تن، سی‌اف‌آر بنادر خلیج‌فارس اعلام شده است که نسبت به هفته قبل تغییری نداشته است.
آخرین قیمت میلگرد در بازار امارات متحده عربی، 1950-1820 درهم/تن (530-495 دلار/تن، وزن تئوریکال) با شرایط پرداخت 3 تا 4 ماهه است که در مقایسه با قیمت هفته قبل، از کاهش جزئی برخوردار بوده است. تقاضا در بازار دبی به دلیل عدم شروع پروژه‌های جدید پایین است. آخرین قیمت وارداتی میلگرد به امارات، 495-485 دلار/تن، سی‌اف‌آر دبی اعلام شده است.
در آمریکا، شرایط باثباتی بر بازار میلگرد حاکم می‌باشد، لکن با توجه به انتظار افزایش قیمت آهن قراضه، احتمال تحت تاثیر قرار گرفتن قیمت میلگرد نیز وجود دارد.
آخرین قیمت میلگرد در بازار داخلی آمریکا، 540-529 دلار/تن، تحویل درب کارخانه اعلام گردیده است که نسبت به هفته قبل تغییری نداشته است. قیمت صادراتی میلگرد ترکیه به مقصد آمریکا، 512-496 دلار/تن، سی‌اف‌آر بوده است.
منبع:شرکت کارگزاری سی‌ولکس‌کالا