به دنبال اعلام دادخواست تولیدکنندگان بزرگ فولاد هند از جمله شرکت‌های اسپات، جیندال و اسار از دولت این کشور مبنی بر عدم کارآیی تعرفه ۵درصد جاری و واردات محصولات فولادی تخت از جمله ... کلاف گرم، ورق گرم و نوار باریک و تقاضای این شرکت‌ها جهت افزایش سقف تعرفه واردات به منظور حمایت بیشتر از صنایع داخلی و پیشگیری از واردات ارزان قیمت فولاد در شرایط فعلی بازار جهانی، دولت هند در آستانه تصمیم‌گیری جدید مبنی بر اعمال ۲۵درصد تعرفه حمایتی پیشنهاد شده بر واردات ارزان که با قیمت‌های کمتر از ۶۰۰دلار/تن توسط کشورهای ژاپن، چین، ایالات متحده و سایر کشورها به هند صادر می‌گردد، است.

لازم به ذکر است که قبل از این نیز دولت هند براساس اعلامیه شماره ۶۳ وزارت تجارت و صنایع هند در پاراگراف ۱-۲ خط مشی تجاری ۰۹-۲۰۰۴ واردات آزاد محصول کلاف گرم با شماره شناسه ۷۲۰۸ را به عنوان یکی از اقلام فولادی تخت واردات محدود قرارداد و این قانون را از مورخ ۲۱ نوامبر ۲۰۰۸ برای کلیه محصولات وارداتی کلاف گرم اجرایی ساخت.

این محدودیت‌ صرفا به واردات کلاف گرم جهت مصرف در فرآیندهای پایین دستی و تولید محصول با ارزش افزوده و صدور آن به خارج از کشور خلاصه می‌شود و لذا واسطه‌های تجاری قادر به واردات محصول کلاف گرم به کشور نبوده و صرفا مصرف‌کنندگان نهایی در قبال دریافت مجوز و اخذ تعهد صدور هم وزن محصول فرآیند شده در خطوط پائین دستی با محصول وارداتی خود قادر به واردات کلاف گرم به کشور هستند.

همچنین دولت مرکزی هند که در مورخ ۱۸ نوامبر ۲۰۰۸ با اعمال ۵درصد تعرفه بر واردات کلاف گرم قبلا اقدام به حمایت از منابع داخلی تولیدکنندگان فولاد در این کشور در مقابل واردات کلاف گرم هند کرده بود، با محدود ساختن واردات این محصول تلاش بیشتری در جهت کنترل واردات کلاف گرم و حمایت از صنایع داخلی کرد.