گروه بورس کالا - طی هفته گذشته بازار آهن آلات در کشور با موج کاهش قیمت‌ها رو‌به‌رو شد.

به‌رغم رشد قیمت فولاد در بازارهای جهانی، قیمت این محصول در داخل کشور با کاهش مواجه شده است؛ به گونه‌ای که طی هفته‌ای که گذشت نرخ میلگرد اغلب شرکت‌های داخلی روند نزولی به خود گرفت.

در مدت یاد شده، میلگرد البرز، مجتمع فولاد بناب، نورد فولاد کرمانشاه، ذوب‌آهن ملایر و فولاد پارس با کاهش بین ۵ تا ۱۰تومان در هر کیلو در بازار غیر رسمی رو‌به‌رو شدند. در این مدت، نرخ نبشی فولاد اصفهان در بازار غیررسمی ثابت بود، اما نبشی تولیدی مجتمع فولاد بناب با کاهش ۱۰تومانی در هر کیلو عرضه شد.

در بازار تهران چه خبر؟

طی هفته‌ای که گذشت میلگرد عرضه شده از سوی اردبیل، قزوین و فولاد آذربایجان نیز کاهش نرخ داشتند، به گونه‌ای که در این مدت هر کیلو میلگرد اردبیل و قزوین از ۵۳۰ به ۵۲۸تومان، فولاد آذربایجان از ۵۳۰ و ۵۲۰ به ۵۲۸ و ۵۱۵تومان رسید.

در مدت یاد شده، ورق عرضه شده از سوی فولاد پارس نیز با کاهش ۱۵تومانی در هر کیلو از ۶۸۰ به ۶۶۵تومان عرضه شد.

ثبات قیمت شمش

طی هفته‌ای که گذشت، شمش فولادی تولیدی فولاد جنوب و ذوب‌آهن البرز غرب از ثبات قیمت برخوردار بود. این در حالی است که نرخ شمش در بازارهای جهانی با رشد آرام رو‌به‌رو شده است.

افت نرخ تیرآهن

در هفته گذشته به‌رغم موج سواری، تیرآهن در هفته ماقبل از آن، روند نزولی قیمت را تجربه کرد؛ به گونه‌ای که در این مدت هر شاخه تیرآهن ۲۰ از ۲۱۰هزار و ۵۰۰به ۲۰۸هزار و ۵۰۰تومان و هر شاخه تیرآهن ۲۲ از ۲۵۰هزار به ۲۴۸هزار و ۵۰۰تومان، هر شاخه تیرآهن ۲۴ از ۲۸۱هزار به ۲۷۹هزار تومان و هر شاخه تیرآهن ۲۷ از ۳۳۶هزار به ۳۳۳هزار تومان کاهش یافت.

در مجموع طی هفته‌ گذشته آهن‌آلات عقبگرد برای کاهش نرخ داشتند که این امر موجب شد حتی تیرآهن با افت قیمت روبه‌رو شود.در این مدت، بازار رسمی (بورس کالا) نیز دستخوش کاهش قیمت‌ها شد؛ به گونه‌ای که این امر موجب اصرار خریداران به کاهش نرخ‌ها در رینگ فلزی شد.

طی هفته گذشته، در پی کاهش قیمت آهن‌آلات در بازار، حتی خریداران دست رد به تیرآهن‌های وارداتی عرب و میلگرد ترکیه زدند.

درپی موج کاهش قیمت‌ها، در چهارشنبه هفته گذشته به عنوان آخرین روز معاملاتی در رینگ فلزی، آهن‌آلات وارداتی نیز شاهد افت قیمت بودند.