هیات‌های شرکت‌کننده در کنفرانس انجمن صادرکنندگان و تولیدکنندگان اظهار می‌داشتند که به دلیل بحران اقتصادی جهانی و عدم دسترسی به منابع و تسهیلات بیمه اعتباری شدیدا تحت فشار قرار گرفته‌اند. کاهش تسهیلات و خطوط بیمه اعتباری تجار میلگرد ساختمانی را در صورتی که مشتریان آنها (معمولا انبارداران و سازندگان) نتوانند بدهی‌های خود را پرداخت نمایند یا سفارشات را لغو کنند، با ریسک بدهی‌های مالی مواجه خواهند شد. شرکت‌های بیمه اعتباری، اعتبارات مشتریان خوب ما را لغو کرده یا کاهش می‌دهند و ما تجار مجبوریم که تمام ریسک‌ها را خود بپذیریم.

تاجر دیگری که در زمینه خرید و فروش میلگرد ساختمانی فعالیت می‌کند، معتقد است که شرکت‌های بیمه اعتباری دلایل و توجیهی برای کاهش و لغو تسهیلات اعتباری ندارند. چند ماه پیش آنان می‌گفتند که دلایل آن ، وضعیت بازار فولاد است، اما حالا آنها دلیلی را ارائه نمی‌دهند.

بانک‌ها و نهادهای اعتباری به دلیل پیشگیری از ضرردهی احتمالی بیشتر هیچ گونه اعتبار و تسهیلاتی را به مشتریان خود نمی‌دهند. برخی از تجار میلگرد ساختمانی خواستار تغییر شرایط یا مدت پرداخت هستند که به آنان امنیت مالی بهتری را بدهند.