کشف معادن مس در زامبیا

به گفته یکی از وزرای زامبیا، این کشور که بزرگترین تولیدکننده مس در آفریقا است معادن مس دیگری را در شمال خود کشف کرده است و از شرکت‌های خارجی دعوت خواهد کرد که... پیش از استخراج آنها مطالعات امکان‌سنجی مورد نیاز را انجام دهند. وزیر معادن و توسعه مواد معدنی زامبیا، ماکس مواله گفت که معادن مس و منگنز دیگری در استان لواپولا که هم مرز با جمهوری دموکراتیک کنگوست، کشف شده اند و دولت قبلا چند امتیاز استخراج منگنز در این منطقه را صادر کرده است.

مواله گفت: که شرکت جیکا برای نقشه برداری مناطق مس‌دار این استان سرمایه‌گذاری کرده و این نقشه برداری به استان شمالی مجاور امتداد یافته است.

مواله گفت، «ما در تلاشیم که تا حد امکان شرکت‌های معدنکاری متعددی را ترغیب به سرمایه‌گذاری در استان لواپولا کنیم. ما معادن بزرگی داریم و آینده معدنکاری ما بسیار روشن است.» مواله گفت که زامبیا در صدد است که ۴۵‌درصد از کشور را که از غنای معدنی برخوردار است، مورد نقشه برداری قرار دهد تا سرمایه‌گذاران بیشتری را به سوی خود جذب کند. او گفت: «پتانسیل(برای کشفیات بیشتر) مواد معدنی بسیار بالاست. ما همچنین از منابع کبالتی برخورداریم که هنوز دست نخورده‌اند.» معدنکاری مس خون حیات اقتصادی زامبیا، با ۱۲میلیون نفر جمعیت است. مقامات این کشور می گویند که تولید این فلز در سال جاری به بیش از ۶۰۰ هزار تن خواهد رسید. این در حالی است که تولید آن در سال گذشته برابر با ۵۶۹ هزار و ۸۸۷ تن بود.