ایلنا- رضایی گفت: هر کارگزاری می‌بایست زیر ساخت‌های مربوط به بخش‌های مختلف معاملات را فراهم کرده و گروهی تخصصی در زمینه‌های مختلف فلزات، کشاورزی و غیره تشکیل دهد.

مشاور مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران رتبه‌بندی کارگزاران را راهی برای حرفه‌ای شدن کارگزاران قلمداد کرد و گفت: رتبه‌بندی کارگزاران در رونق بورس و حرفه‌ای شدن کارگزاران بسیار مؤثر است، چرا که هر کارگزاری می‌بایست در تخصص خود فعالیت کند، یعنی کارگزاری که خواهان معامله فلز، طلا و اقلام کشاورزی است، باید شرایط لازم را در این زمینه و تخصص‌های مورد نیاز داشته باشد.

احمد رضایی افزود: چنانچه مقررات رتبه‌بندی در میان نهادهای مالی و کارگزاران در کشور همچون کشور‌های اروپایی عملیاتی شود و جایگاه هر کارگزار متناسب با توان مالی، علمی و مدیریتی او در بازار مشخص شود، فصل نوینی از فعالیت بازار سرمایه رقم زده و بازار رونق خواهد گرفت. در چنین شرایطی همچنین کارگزاران بورس کالا در سطح بین‌المللی مطرح خواهند شد. البته برای رسیدن به آن جایگاه نیاز به تدوین قوانین و مقررات در این خصوص داریم و لازم است موسسات رتبه‌بندی به موازات سازمان خصوصی‌سازی یا سازمان حسابرسی به طور فعال زیر نظر وزارت دارایی تشکیل شده تا بازار سرمایه ایران در افق‌های جدید قرار گیرد. مشاور مدیر عامل بورس کالای ایران به نبود عمق تخصص میان کارگزاران اشاره کرد و افزود: هر کارگزاری می‌بایست زیرساخت‌های مربوط به بخش‌های مختلف معاملات را فراهم کرده و گروهی تخصصی در زمینه‌های مختلف فلزات، کشاورزی و غیره تشکیل دهد؛ حال آنکه در بورس ایران چنین سیستمی وجود ندارد.