گروه بورس کالا- رتبه‌بندی کارگزاران بورس کالا بعد از کارگزاران بورس اوراق بهادار صورت می‌گیرد. حسین خزلی خرازی با بیان مطلب فوق به خبرنگار دنیای‌اقتصاد گفت: در حال حاضر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور انجام معامله در شرکت بورس اوراق بهادار و شرکت بورس کالا و رتبه‌بندی شده و براساس آن اجازه انجام مبادله سهام یا محصولات بورس کالایی را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: معدل کل امتیازات کارگزاران ۱۶۰ است و براساس امتیاز کسب شده می‌توانند دست به مبادله بزنند.

خرازی ادامه داد: در حال حاضر دستورالعمل خاصی برای رتبه‌بندی کارگزاران بورس اوراق تدوین شده و پس از آن کارگزاران بورس کالا رتبه‌بندی خواهند شد.

دبیر کانون کارگزاران اظهار داشت: دستورالعمل کارگزاران بورس کالا هنوز تدوین نشده، ولی به محض تدوین آن، کارگزاران بورس کالایی نیز امتیازبندی شده و قادر خواهند بود براساس امتیاز کسب شده معاملات سهام و کالا را با هم انجام دهند.

به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار برای بازرسی و نظارت از شرکت‌های کارگزاری سه ماه فرصت در نظر گرفته شده تا کارگزاران در این مدت بتوانند تمهیدات و معیارهای لازم را فراهم و شرایط خود را منطبق با استانداردها کنند. از همین رو بازرسی شرکت‌های کارگزاری به منظور رتبه‌بندی آنها از سه ماه آینده آغاز خواهد شد.