گروه بورس کالا- رییس اداره بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار از افزایش استقبال سرمایه‌گذاران از معاملات قراردادهای آتی خبر داد.

به گزارش سنا، «محمودرضا خواجه‌نصیری» گفت: بازار معاملات قراردادهای آتی بورس کالای ایران در تیرماه سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز کرد که پس از گذشت ۹ ماه از شروع فعالیت آن به تدریج شاهد افزایش استقبال سرمایه‌گذاران از این بازار هستیم.
وی خاطرنشان کرد: معاملات قراردادهای آتی در بورس کالای ایران با معرفی قرارداد جدید سکه طلا از روز پنجم آذرماه 87 رونق مضاعفی گرفت.
خواجه نصیری ادامه داد: نخستین قرارداد آتی سکه طلای تمام بهار آزادی برای تحویل دی‌ماه با معاملات ۲۴۷ قرارداد به ارزش ۹/۴میلیارد ریال به کار خود پایان داد.
وی گفت: بیشترین تعداد موقعیت‌های تعهدی بازار، 102 قرارداد با مشارکت 54 سرمایه‌گذار و 18 شرکت کارگزاری در آمار معاملات این قرارداد به چشم می‌خورد.
رییس اداره بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: پس از قرارداد دی‌ماه، معاملات قرارداد آتی سکه طلای اسفندماه با ۱,۱۱۷ قرارداد به ارزش ۳/۲۳میلیارد ریال در مجموع ۴۳ روز معاملاتی عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد و تعداد سرمایه‌گذاران فعال در این قرارداد به ۷۹ مشتری افزایش یافت.
وی اضافه کرد: علاوه بر افزایش تعداد معاملات، تعداد موقعیت‌های تعهدی باز نیز به 323 قرارداد افزایش یافت.
خواجه نصیری تصریح کرد: بازار قراردادهای آتی با معاملات قرارداد آتی سکه طلای تمام بهار آزادی برای تحویل اردیبهشت ماه ۸۸ به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
وی گفت: در مجموع، 1,089 قرارداد آتی سکه طلای تمام بهار آزادی برای تحویل در اردیبهشت ماه به ارزش 7/23میلیارد ریال در پایان سال 87 معامله شده است.