ایسنا- رییس اداره امور بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار از معرفی تمامی نمایندگان اعضای حقوقی هیات مدیره شرکت بورس کالای ایران خبر داد. محمود خواجه‌نصیر گفت: هفت نفر اعضای حقوقی در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۸۷ انتخاب شدند و هر یک نماینده حقیقی خود را به سازمان بورس معرفی کردند و مدارک و مستندات خود را ارسال کرده‌اند.

وی ادامه داد: اقدامات اولیه در این راستا انجام شده است و پس از بررسی سوابق حرفه‌ای، تحصیلی و علمی هر یک از آنها، در صورت تائید صلاحیت به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت معرفی می‌شوند.

او تاکید کرد: این فرآیند بین ۱۵ روز تا یک‌ماه به طول می‌انجامد و پس از تشکیل جلسه هیات مدیره، مدیرعامل منتخب آنها نیز باید معرفی شده و از سوی سازمان بورس تائید صلاحیت شود.

رییس اداره امور بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار به ایسنا گفت: هیات‌مدیره شرکت بورس کالا به عنوان نهاد خصوصی مجاز است که هر فردی را به عنوان مدیرعامل معرفی کند و مانعی برای ادامه فعالیت علی‌اکبر هاشمیان وجود ندارد.

خواجه نصیر در پایان گفت: در ماده ۲۹ اساسنامه شرکت بورس کالای ایران مطرح شده که صلاحیت حرفه‌ای اعضای هیات مدیره باید از سوی سازمان بورس تائید شود.

در۲۴ اسفند ماه سال گذشته کارگزاری بانک صنعت و معدن، صندوق بازنشستگی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت فولاد مبارکه، گروه بهمن، شرکت کارگزاری بانک کشاورزی و شرکت ذوب‌آهن اصفهان به عنوان دومین هیات مدیره شرکت بورس کالای ایران برای دو سال بعد فعالیت خواهند داشت.