نقل و انتقال مدیران در شرکت‌های فولادی

گروه بورس کالا - یکی از مهم‌ترین خبرهایی که در دو روز گذشته تیتر عناوین خبری بود تغییرات گسترده در دو صنعت مهم خودرو و فولاد کشور بود که نخستین روزهای بعد از تعطیلات نوروزی سال ۸۸ اتفاق افتاد. این تغییرات به قدری سریع و بلافاصله بعد از تعطیلات نوروز سال ۱۳۸۸ رخ داد که همه از جمله خود مدیران را شگفت زده ساخته است. از جمله این تغییرات که طی دو روز گذشته در حوزه صنعت فولاد رخ داد بازنشستگی بهرام سبحانی، مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان بود.

وی که سابقه فعالیت در شرکت‌های فولادی مانند مبارکه، خراسان و ذوب‌آهن اصفهان را داشت به مدت ۳ سال و ۳ ماه نیز سکان‌دار شرکت ذوب‌آهن اصفهان بود، بهرام سبحانی مهندسی مکانیک خود را از دانشگاه اوکلاهامای آمریکا اخذ کرده و از جمله مدیرانی بود که در زمان فعالیت کاری وی پروژه توازن ذوب‌آهن به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده و با تصمیمات خود شرکت را که در معرض زیان قرار داشت به سود رسانیده بود و در خصوص تغییر خود از سمت مدیریت ذوب آهن در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از یکی دو سال پیش درخواست بازنشستگی کرده بودم که سرانجام با این تصمیمم موافقت شد و روز گذشته اعلام بازنشستگی کردم.

وی با بیان اینکه حکم‌الله بابایی (مدیر عامل شرکت آلیاژی یزد) به عنوان مدیر عامل جدید ذوب آهن از سوی وزیر صنایع معرفی شده، در برابر این سوال که آیا بعد از این در شرکت دیگری فعالیت خواهد کرد یا خیر،گفت: فعلا برنامه‌ای ندارم و ترجیح می‌دهم استراحت کنم.

سبحانی سابقه مدیریت خود در شرکت ذوب‌آهن را از سال ۸۱ اعلام کرد و در پاسخ به این سوال که برنامه افزایش سرمایه این شرکت به کجا انجامید، اظهار داشت: این موضوع در حال پیگیری بوده تا سرمایه اسمی ذوب‌آهن به حدود هزار و ۵۰۰میلیارد تومان افزایش یابد.

همچنین مقرر شده بود با افزایش سرمایه‌ای که ذوب‌آهن می‌دهد قبل از عرضه سهام این شرکت در بورس افزایش سرمایه حدود ۷۲۵میلیارد تومان شود.

شرکت ذوب‌آهن یکی از شرکت‌های بزرگ مشمول اصل ۴۴ است که در سال گذشته مورد پذیرش بورس قرار گرفته بود و مقرر شده بود که سهام آن در نیمه اول سال گذشته یا در نیمه دوم سال ۸۷ عرضه شود، اما در برابر عدم تحقق این اقدام مهدی عقدایی، معاون سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: ۵درصد از سهام ذوب‌آهن تا پایان خرداد ماه سال جاری در بورس عرضه خواهد شد.

انتقال از یزد به اصفهان

اما حکم‌الله بابایی، مدیرعامل فولاد آلیاژی که به واسطه صدور حکم جدید از سوی وزارت صنایع و معادن مقرر شده از این پس به‌عنوان مدیرعامل بزرگ‌ترین تولیدکننده مقاطع ساختمانی فعالیت خود را در اصفهان آغاز کند، قبل از این مدیرعامل بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد آلیاژی کشور در یزد بود.

وی مهندسی متالوژی خود را از دانشگاه I.I.T هندوستان در سال ۱۹۸۲ میلادی و فوق‌لیسانس مدیریت بهبود و توسعه را از دانشگاه مالک‌اشتر اصفهان اخذ کرده است و سابقه فعالیت خود را از کمیته فنی جهادسازندگی در سال ۱۳۶۱ آغاز کرده و بعد از آن در وزارت دفاع در پروژه‌های مربوط به طرح و توسعه کارخانه، طراحی ساخت و راه‌اندازی خط مکانیزه و ریخته‌گری مشغول به کار بوده و قبل از فولاد آلیاژی یزد به مدت ۳ سال مدیرعامل فولاد آلیاژی اصفهان بوده است.

همچنین در اسفندماه سال قبل وی مراسمی را به‌عنوان دهمین سالگرد فولاد آلیاژی یزد برگزار کرده و در آن از خریداران و فروشندگان قطعات و تجهیزات و مدیران سابق شرکت تقدیر به عمل آورد.

تاکنون مدیر جدید شرکت فولاد آلیاژی یزد یعنی جایگزین بابایی اعلام نشده است.