مرکز خدمات فولاد ایران- بازار قراضه وارداتی در شرق آسیا اندکی رونق گرفته است. قیمت قراضه سنگین ذوبی از ۲۳۰ تا ۲۳۵دلار هر تن سی‌اف‌آر در اواسط مارس به ۲۴۵ تا ۲۵۰دلار هر تن سی‌اف‌آر شرق آسیا افزایش یافته است.

قراضه سنگین ذوبی کلاس یک و دو (۲۰-۸۰ ) در قیمت ۲۴۵ تا ۲۵۰ دلار هر تن سی‌اف‌آر بنادر سنگاپور و ۲۵۵ تا ۲۶۰دلار هر تن سی‌اف‌آر ویتنام عرضه می‌شود. در اوایل این هفته این کالا در قیمت ۲۵۰دلار هر تن سی‌اف‌آر ویتنام و اندونزی خریداری شده است. در طول دو الی سه هفته اخیر تقریبا هیچ سفارشی برای خرید قراضه از سوی چین گزارش نشده است.

قراضه سنگین ذوبی کلاس ۱ در قیمت ۲۴۵دلار هر تن سی‌اف‌آر از سوی سواحل غربی آمریکا به کره پیشنهاد می‌شود. پیشنهادات قراضه سنگین ذوبی به کره غالبا در قیمت ۲۴۰ تا ۲۵۰ دلار سی‌اف‌آر صورت می‌گیرد. قراضه ژاپن نیز در هفته گذشته افزایش قیمت داشته است. هیوندای استیل قیمت خرید قراضه سنگین کلاس دو را ۲۱۳۰۰ ین (۲۱۴دلار) هر تن پیشنهاد می‌دهد. این شرکت حدود ۷۰هزار تن قراضه سنگین کلاس دو را در قیمت ۲۱۸۰۰ ین (۲۱۷دلار) خریداری کرده که نسبت به ۱۹۸۰۰ ین (۱۹۷دلار) در هفته گذشته افزایش نشان می‌دهد.