رشد 25 تومانی نرخ تیرآهن در بازار

زهرا مسافر- طی هفته گذشته در پی عرضه و فروش ۹۲هزار تن تیرآهن وارداتی و داخلی در بورس کالا و شکسته شدن قفل تردید بازار تیرآهن در بازار غیررسمی، این محصول رشد قیمت داشت. با رشد ۳۴ تومانی هر کیلو تیرآهن در بورس کالای ایران، قیمت این کالا که طی هفته قبل از آن روند نزولی و آرامی داشت در بازار تهران تا حدودی رشد کرد.

از این رو طی هفته گذشته قیمت هر کیلو تیرآهن در بازار غیررسمی به‌طور میانگین با افزایش ۲۵ تومانی روبه‌رو شد.

در این مدت هر کیلو تیرآهن از ۸۰۰ تومان به‌طور میانگین در پایان هفته یاد شده به ۸۲۵ تومان رسید که از رشدی ۳درصدی برخوردار بود.

در مدت یاد شده، میلگرد طی هفته گذشته در بازار تهران و همچنین لیست اعلامی از سوی کارخانه روند نزولی و آرامی را به همراه داشت، به‌گونه‌ای که در هفته یاد شده اغلب شرکت‌های خصوصی تولیدات خود را بدون تغییر نرخ عرضه کردند. در این مدت، رکود در بازار غیررسمی همچنان ادامه داشت به طوری که معاملات آهن در این بازار بی‌رونق بود.

میلگرد عرضه شده در بازار تهران طی شنبه هفته گذشته به‌طور میانگین به نرخ هر کیلو ۵۵۱تومان بود که در پایان همین مدت به مبلغ ۵۴۶ تومان رسید که از افت ۹/۰درصدی در هر کیلو برخوردار شد.

در هفته گذشته ورق متفاوت‌تر از هفته قبل از آن در بازار غیررسمی عرضه شد، به‌گونه‌ای که به‌رغم ثبات نرخ آن در روزهای نخست هفته، در پایان همین مدت کاهش ۴درصدی را در هر کیلو تجربه و با مبلغ هر کیلو ۶۹۰تومان به فروش رسید.

طی مبادلات هفته گذشته، شمش فولاد جنوب و ذوب‌آهن البرز غرب نیز از روند با ثبات خود طی روزهای نخست هفته یاد شده خارج و در پایان این مدت با کاهش روبه‌رو شدند.

انواع شمش تولیدی فولاد جنوب در چهارشنبه هفته گذشته نسبت به هفته قبل با افت یک درصدی در هر کیلو عرضه شد.

همچنین شمش فولاد CK۴۵۱۲۵×۱۲۵ و ۷۰Cr۲ ذوب‌آهن البرز غرب با کاهش ۹/۲درصدی در هر کیلو پیشنهاد شد.