بورس نیوز - موسسه مالی مشهور Barclays Capital در جدید‌ترین گزارش خود از بازار فلزات اعلام نمود که سیگنال‌های مبهمی که یکی پس از دیگری از وضعیت اقتصاد جهانی به سرمایه‌گذاران می‌رسد، موجب بی‌ثباتی بیش از پیش بازار فلزات خواهد شد. بر اساس این گزارش، در حالی که نشانه‌هایی از افزایش تقاضای فیزیکی فلزات از جانب چین به چشم می‌خورد، اما گزارش‌های اقتصادی واصله از کشور‌های مختلف باعث می‌شود تا عمق رکود اقتصاد جهانی افزایش یابد.

بنابر عقیده کارشناسان Barclays Capital، اعلام گزارش‌های بسیار ناامید‌کننده مربوط به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در پایان هفته باعث ایجاد ناامیدی شدیدی در میان سرمایه‌گذاران و فعالان بازار فلزات شده و سقوط قیمت فلزات در ابتدای این هفته نیز گواهی بر راستی این مدعا است. با این وجود نمی‌توان از رشد تقاضای چین برای فلزات غافل بود.

در بازار فلزات لندن طی هفته گذشته میزان ذخایر مس به میزان ۳۳۰۰‌تن کاهش یافت که این اولین افت صورت گرفته در ذخایر این فلز از اکتبر سال گذشته تاکنون به حساب می‌آید. بر اساس گزارش‌های متعدد فعالان بازار سرمایه و به‌خصوص بانک BNP Paribas، مقصد اصلی خرید‌های اخیر در بازار فلزات لندن و سایر بازار‌های کالایی مطرح جهان به سمت چین بوده است.

با این وجود کارشناسان Barclays Capital معتقدند که بهبود تقاضا از جانب چین به هیچ وجه در حدی نیست که بتواند از سطح کنونی قیمت‌ها حمایت نماید.