گروه بورس کالا- در نخستین روز از هفته جاری قیمت آلیاژ آلومینیوم، روی و قلع رشد کرد؛ اما نرخ دیگر فلزات کاهش یافت.بیشترین افت قیمت در این روز مربوط به نیکل بود. بیشترین رشد را فلز قلع به خود اختصاص داد.مس هم پس از نیکل با ۶۰ دلار کاهش قیمت در مرحله بعدی قرار گرفت.

آلومینیوم و کاهش ۱۹دلاری

طی معاملات دوم مارس در بورس لندن قیمت آلومینیوم ۱۹ دلار و ۵۰ سنت کاهش را تجربه کرد.فروش نقدی این فلز یک‌هزار و ۲۷۰ دلار و ۵۰سنت و خرید نقدی آن یک‌هزار و ۲۷۰ دلار بود. از این کالا در انبارهای بورس فلزات لندن ۳میلیون و ۲۲۶هزار و ۷۰۰ تن موجود بود که از این مقدار کالا ۳میلیون و ۱۹۹هزار و ۱۲۵ تن معامله شد.اما آلیاژ آلومینیوم در این روز ۱۳ دلار رشد کرد و با نرخ یک‌هزار و ۱۲۱ دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز یک‌هزار و ۱۲۰ دلار بود. از این فلز ۱۰۹هزار و ۸۰ تن موجود بود که مجموعا ۱۰۳هزار و ۲۰ تن فروش رفت.

مس و افت ۶۰ دلاری

طی معاملات دوم مارس در بورس لندن قیمت مس ۶۰ دلار کاهش یافت و هر تن از آن با نرخ ۳هزار و ۳۳۰ دلار معامله شد.خرید نقدی این فلز ۳هزار و ۳۲۹ دلار و ۵۰ سنت بود.از این کالا در انبار لندن ۵۳۶هزار و ۶۷۵ تن در انبار لندن موجود بود که از این حجم کالا مجموعا ۴۹۶هزار و ۱۵۰ تن معامله شد.

سرب و روی و حرکت در دوجهت مخالف

سرب و روی حرکت مخالف داشتند. در این روز در حالی که نرخ سرب یک دلار کاهش یافت، اما روی با ۳ دلار رشد همراه شد. بر این اساس هر تن سرب با نرخ یک‌هزار و ۲۴ دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز یک‌هزار و ۲۳ دلار و ۵۰ سنت بود. از این کالا در انبار لندن مجموعا ۵۳۶هزار و ۶۷۵ تن کالا معامله شد که از این حجم کالا ۵۸هزار و ۱۲۵ تن فروش رفت.قیمت روی ۳ دلار رشد داشت. این کالا با نرخ یک‌هزار و ۷۸ دلار و ۵۰ سنت به ثبت رسید. خرید نقدی این فلز یک‌هزار و ۷۸ دلار بود. از این کالا در انبار لندن ۳۵۷هزار و ۷۲۵ تن به ثبت رسید که از این حجم کالا ۳۲۳هزار و ۵۰۰ تن معامله شد.

نیکل و بیشترین افت نرخ

قیمت نیکل با ۷۰ دلار کاهش، بیشترین افت نرخ را داشت. این کالا با نرخ ۹هزار و ۶۰۵ دلار به ثبت رسید. خرید نقدی آن ۹هزار و ۶۰۰ دلار معامله شد. از این کالا در انبار لندن ۹۸هزار و ۶۰۴ تن موجود بود که از این رقم کالا ۹۷هزار و ۳۹۲تن معامله شد.

قلع ۵۰ دلار رشد کرد

در این روز در بورس فلزات لندن هر تن قلع ۵۰ دلار رشد کرد. این فلز که جهتی متفاوت نسبت به دیگر فلزات در پیش گرفته، با نرخ یک‌هزار و ۷۸دلار و ۵۰ سنت به ثبت رسید. خرید نقدی این کالا یک‌هزار و ۷۸ دلار بود. از این کالا ۸هزار و ۸۰۵ تن کالا در انبار لندن موجود بود که مجموعا ۸هزار و ۳۰۰تن فروش رفت.