بورس نیوز- بزرگ‌ترین تولیدکننده روی در جهان پیش‌بینی کرد که کاهش‌های صورت گرفته در سطح تولید از جانب بیشتر شرکت‌های تولیدکننده برای مواجهه با افت قیمت، از رشد قیمت‌ها در کوتاه مدت و میان مدت حمایت خواهد کرد.

مسوولان شرکت Nyrstar ضمن اعلام این خبر در مجمع سالانه شرکت اظهار داشتند؛ تاثیر سقوط اقتصاد جهانی که از نیمه سال ۲۰۰۸ آغاز شده و به سال ۲۰۰۹ نیز کشیده شده است، در ادامه سال جاری نیز بازار محصولات پایه صنعتی را متاثر خواهد ساخت.

مسوولان Nyrstar در عین حال معتقدند که واکنش شرکت‌های تولیدکننده روی به افت قیمت‌ها در مقایسه با رکود قبلی اقتصاد جهانی واقعا عالی بوده است و در صورت عدم کاهش شدید از سطح تولید در ماه‌های اخیر،امکان داشت که فاجعه‌ای در صنعت تولید روی در سطح جهان رخ دهد.

بنا بر اظهار نظر مقامات این شرکت از شروع بحران اقتصادی تاکنون، استخراج‌کنندگان و شرکت‌های فرآوری سنگ معدن روی نزدیک به ۷/۱میلیون تن از تولید خود کاهش داده‌اند.

در گزارش مالی Nyrstar همچنین عنوان شده است که تولید روی این شرکت در فصل پایانی سال ۲۰۰۸ به میزان ۳۵‌هزار تن کاهش یافته و در عین حال ۱۹۰‌هزار تن دیگر نیز در نیمه ابتدایی سال از سطح تولید این شرکت کاسته خواهد شد.