محمدحسین بابالو- غالب فلزات پایه معامله شده در بورس فلزات LME در معاملات زودهنگام آسیایی در روز دوشنبه کاهش قیمت را برگزیدند که دلیل آن کاهش قیمت نفت و موج جدید ترس از شرایط اقتصاد جهانی است.

معاملات برای تحویل در ۳ ماه آینده فلز مس در ساعت ۰۱:۰۹ به وقت گرینویچ در قیمت پایین تر از ۳۳۵۰ دلار در هر تن معامله شد که کاهش ۹۹ دلار در هر تن به نسبت آخرین معاملات روز جمعه را نشان می‌دهد. این در حالی است که در ساعت ۰۱:۰۰ به وقت گرینویچ این قیمت ۳۳۹۰ دلار در هر تن بوده است.

به گفته یکی از تجار چینی، با کاهش مجدد قیمت نفت موجی از نگرانی از شرایط اقتصادی مجددا به بازارها تزریق شده و این ترس در حال رشد است. تجار ترجیح می‌دهند که سود خود را در قیمت‌های بالای ۳۳۰۰ دلار در هر تن مس تثبیت نمایند.

او اضافه کرد موجودی انبارهای LME در حال کاهش بوده و این فرصت به پیروی از شرایط چین ایجاد شده است که ممکن است به زودی به یک افزایش تولید در بازار مس منتهی شود.

قیمت‌های ماه آوریل در بازار نیویورک Nymex از ۴۶ دلار در هر بشکه به ۷۶/۴۴ دلار رسیده است. این در حالی است که موجودی مس انبارهای LME با کاهش ۳۱۷۵ تن به ۵۴۲۳۰۰ تن رسیده است.

به تبع مس، سایر فلزات پایه نیز با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

قیمت‌های آلومینیوم برای تحویل در ۳ ماه آینده در ساعت ۰۱:۰۰ به وقت گرینویچ با کاهش ۱۷ دلار در هر تن به نسبت آخرین قیمت‌های روز جمعه به ۱۳۲۵ دلار رسیده است.

در آخرین معاملات قیمت نیکل برای تحویل در ۳ ماه آینده با کاهش ۲۵ دلار به ۹۹۷۵ دلار در هر تن رسید.

سرب نیز با کاهش بیش از یک‌ دلار در هر تن به کمتر از ۱۰۴۵ دلار بر هر تن در ساعت ۰۱:۱۵ به وقت گرینویچ رسید. قیمت‌های ۳ ماه فلز روی با افزایش ۲ دلار بر هر تن به نسبت آخرین قیمت‌های روز جمعه به ۱۱۳۰ دلار در هر تن رسید. قلع نیز تا این لحظه معامله نشد.