مرکز خدمات فولاد ایران-قیمت بیلت چین به دلیل نبود تقاضا همچنان رو به کاهش است. در منطقه تانگشان در شمال چین، قیمت تحویل درب کارخانه برای بیلت کیفیت کیو ۲۳۵ سایز ۱۵۰×۱۵۰ میلی متر به حدود ۳۰۳۰ تا ۳۰۴۰ یوآن (۴۴۳ تا ۴۴۵ دلار) هر تن کاهش یافته است. در اوایل ژانویه این قیمت‌ها در حدود ۳۳۲۰ تا ۳۳۵۰ یوآن (۴۸۶ تا ۴۹۰ دلار) هر تن بود. برخی از کارخانه‌ها بیلت خود را در قیمت ۲۹۰۰ یوآن (۴۲۴ دلار) هر تن بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده پیشنهاد می‌دهند. قیمت‌های بازار نیز بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده در حدود ۲۸۰۰ یوآن (۴۰۹ دلار) هر تن پیشنهاد می‌شود. فعالان بازار همگی معتقدند که نبود تقاضا، علت اصلی رکود بازار است. یکی از کارشناسان صنعتی اظهار داشت: «قیمت‌های فعلی تقریبا به زیرقیمت تمام شده کالا برای کارخانه‌ها رسیده است. برخی از کارخانه‌های کوچک نیز قصد دارند کوره‌های خود را مجددا متوقف سازند.»

یکی از تجار چینی اظهار داشت: دو محموله ۵۰ تا ۶۰ هزار تنی بیلت از تایوان و اوکراین بعد از تعطیلات سال نو وارد چین شده که تقریبا همه آن‌ها خریداری شده است. محموله‌های دیگری با همین تناژ نیز به زودی وارد این کشور خواهد شد.

این تاجر اظهار داشت که واردات در تناژ کم تاثیری بر بازارهای داخلی نخواهد داشت، اما لازم به ذکر است که صادرکنندگان چینی به دقت بازارهای خارجی را زیرنظر دارند. قیمت‌های بیلت خارجی اخیرا کاهش یافته است و این امر می‌تواند موجب واردات بیشتر این کالا شود.