رشد هماهنگ قیمت فلزات پایه
گروه بورس کالا- در معاملات 19 فوریه در بورس فلزات لندن قیمت تمامی فلزات پایه رشد کرد.

بر اساس این گزارش نوسان قیمت‌ها در این روز 4 تا 250دلار بود. بیشترین رشد قیمت در معاملات 19 فوریه را قلع و کمترین را آلیاژ آلومینیوم داشت.
مس هم با رشد ۱۳۹دلاری از خطر سقوط به زیر ۳هزار دلار بازماند.
آلومینیوم 15دلار رشد کرد
در معاملات ۱۹ فوریه در بورس لندن آلیاژ آلومینیوم ۴ دلار و آلومینیوم ۱۵دلار و ۵۰ سنت رشد کرد. در این روز آلیاژ آلومینیوم با نرخ یک‌هزار و ۱۰۵دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز یک‌هزار و ۱۰۰دلار بود که تغییری نسبت به روز قبل نداشت.
از این کالا در انبار بورس فلزات لندن 113هزار و 320تن موجود بود که 106هزار و 940تن معامله شد.
آلومینیوم هم با نرخ یک‌هزار و ۲۹۶دلار به ثبت رسید. خرید نقدی این فلز یک‌هزار و ۲۹۵دلار بود. از این کالا در انبار لندن ۳میلیون و ۱۱۸هزار و ۹۲۵تن کالا موجود بود که مجموعا ۳میلیون و ۱۰۵هزار و ۷۰۵تن معامله شد.
مس از مرز 3هزار و 200دلار گذشت
در معاملات ۱۹ فوریه در بورس لندن قیمت مس با ۱۳۹دلار و ۵۰سنت رشد با نرخ ۳هزار و ۲۹۱دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز ۳هزار و ۲۹۰دلار بود. مس ۵۲۸هزار و ۲۵۰تن موجود بود که از این مقدار کالا ۵۱۵هزار و ۶۵۰تن معامله شد.
سرب و روی هم رشد قیمت داشتند
همراه با دیگر فلزات قابل معامله در بورس لندن قیمت سرب و روی هم به ترتیب ۲۵ و ۴۱دلار رشد کردند.
در این روز هر تن سرب با نرخ یک‌هزار و 85دلار به ثبت رسید. خرید نقدی این فلز یک‌هزار و 84دلار بود. از این فلز 55هزار و 650تن در انبارهای بورس فلزات لندن موجود بود که مجموعا 53هزار و 875تن معامله شد.
روی هم با ۴۱دلار و ۵۰سنت رشد قیمت با نرخ یک‌هزار و ۱۱۲دلار و ۵۰سنت معامله شد. خرید نقدی این فلز یک‌هزار و ۱۱۲دلار بود. از این کالا در انبار لندن ۳۵۴هزار و ۴۵۰تن موجود بود که مجموعا ۳۳۴هزار و ۵۰تن معامله شد.
نیکل و رشد 135دلاری
قیمت نیکل در ۱۹فوریه در بورس فلزات لندن ۹هزار و ۸۶۰دلار بود که در مقایسه با روز قبل ۱۳۵دلار رشد داشت. خرید نقدی این فلز با نرخ ۹هزار و ۸۵۵دلار به ثبت رسیده بود.
از این فلز در انبار لندن 92هزار و 310تن بود که از این مقدار کالا 91هزار و 632تن معامله شد.
قلع ۱۱هزار دلاری شد
در معاملات 19فوریه در بورس لندن قیمت قلع 250دلار رشد کرد و با نرخ 11هزار و 150دلار به ثبت رسید. خرید نقدی این فلز 11هزار و 100دلار بود. از این کالا در انبار لندن 8هزار و 765تن موجود بود که 8هزار و 190تن معامله شد.
رشد مبادلات بلندمدت بیلت مدیترانه در لندن
در معاملات 19 فوریه در بورس لندن، در حالی که معاملات نقدی بیلت مدیترانه با کاهش مواجه شده بود،‌ معاملات بلندمدت 15 ماهه این کالا 130دلار رشد کرد.
براساس این گزارش خرید و فروش ۱۵ ماهه بیلت در لندن به ترتیب ۱۳۰ و ۳۰دلار رشد کرد که به این ترتیب خرید ۱۵ ماهه این کالا با نرخ ۳۷۵دلار و فروش ۱۵ ماهه آن ۳۸۵دلار به ثبت رسید.
اما همان طور که ذکر شد، معاملات نقدی و 3ماهه این کالا کاهش یافت. به این ترتیب خرید نقدی با 5 دلار کاهش قیمت، 285دلار به ثبت رسید.
خرید نقدی نیز با یک دلار کاهش، ۲۹۹دلار معامله شد.
خریدوفروش 3 ماهه با 2دلار افت قیمت به ترتیب 280 و 290دلار به ثبت رسید.
در حالی که قیمت بیلت مدیترانه با نوسان زیادی همراه بود و معاملات بلندمدت و رشد نرخ آن نشان از امید معامله‌گران به آینده داشت، اما نرخ بیلت خاور دور ثابت ماند. خرید نقدی این کالا ۳۳۵دلار، فروش نقدی ۳۴۵دلار، خرید ۳ماهه ۳۳۵دلار، فروش ۳ماهه ۳۴۵دلار، خرید ۱۵ماهه ۳۷۵دلار و فروش ۱۵ماهه ۳۸۵دلار بود.