مدیر بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران از فروش ۵۰درصدی محصولات پتروشیمی کشور از طریق بورس کالا خبرداد. جمشید محمدی ظهر روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی آشنایی با نحوه عرضه و خرید محصولات پتروشیمی در تبریز افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته سال آینده فروش تمام محصولات پتروشیمی از طریق بورس کالا خواهد بود.

وی اظهار داشت: تاکنون پنج‌میلیون و ۲۰۰هزار تن انواع محصولات پتروشیمی از طریق بورس کالا عرضه شده است که سه‌میلیون و ۲۰۰هزار تن از آنها را خوراک بین مجتمع‌ها تشکیل می‌داد. مدیر بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران افزود: یک‌میلیون و ۶۰۰هزار تن از محصولات عرضه شده در بورس کالا انواع کود شیمیایی و یک‌میلیون و ۴۰۰هزار تن نیز مواد مورد نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی بوده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ محصول پتروشیمی که معادل ۹۰درصد کالاهای تولیدی شرکت‌های پتروشیمی است، در بورس کالا عرضه می‌شود. وی همچنین با بیان اینکه آرمان پتروشیمی ایران عدم صدور حتی یک گرم محصول پتروشیمی تولید داخل به خارج از کشور است، گفت: با توجه به میزان تولید شرکت‌های داخلی و عدم نیاز بازارهای کشور به این میزان تولید، تاکنون هشت‌میلیون و ۵۰۰هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به بازارهای جهانی عرضه شده است. به گفته محمدی ارزش این میزان محصولات پتروشیمی صادر شده به سایر کشورهای جهان یک‌میلیارد و ۵۰۰میلیون دلار بوده است.