میلگرد 450دلاری CIS در راه است

گروه بورس‌کالا- به دنبال کاهش قیمت بیلت و آهن قراضه و تحت تاثیر تقاضای ضعیف برای میلگرد، قیمت این محصول دربرخی بازارهای جهانی در هفته گذشته، با کاهش مواجه شده است. هفته هفتم از سال ۲۰۰۹ نیز در حالی خاتمه یافت که آثاری از بهبود در بازار جهانی میلگرد ملاحظه نشده است.

در بازار داخلی ترکیه، شرکت Kardemir در هفته مورد بررسی، قیمت فروش میلگرد سایز ۱۲ تا ۲۲ میلیمتر را ۴۴۶‌‌دلار/تن (بدون احتساب vat و تحویل درب کارخانه) اعلام کرد که در مقایسه با قیمت هفته قبل(۴۶۰-۴۵۰‌‌دلار/تن، تحویل درب کارخانه) کاهش نشان می‌دهد. در بخش صادرات نیز آخرین قیمت معاملاتی میلگرد ترکیه ۴۷۰-۴۶۰‌‌دلار/تن، فوب اعلام شده که نسبت به هفته قبل کاهش داشته است. همچنین آخرین قیمت پیشنهادی میلگرد صادراتی ترکیه نیز ۴۷۰-۴۵۰ ‌‌دلار/تن، فوب گزارش شده است. کشور ترکیه با استفاده از قرارداد تجارت آزاد این کشور با مصر در حال صدور میلگرد به کشور مذکور است و طی ۴۵ روز گذشته بالغ بر یکصد هزار تن میلگرد به مصر صادر کرده است.

با توجه به عدم خرید میلگرد توسط کشورهای خاورمیانه، ترکیه به دنبال یافتن بازارهای صادراتی جدید است. همچنین قیمت میلگرد صادراتی ترکیه به مقصد اروپا به سطح۳۷۰-۳۵۰ یورو/تن، سی اف آر بنادر اروپا کاهش یافته است.

در بازار امارات متحده عربی، آخرین قیمت میلگرد، ۱۹۵۰-۱۸۵۰ درهم /تن (۵۳۱-۵۰۴‌‌دلار/تن- وزن تئوریکال)، با روش پرداخت ۳ تا ۴ ماهه، اعلام شده است که در مقایسه با چند هفته قبل، تغییر محسوسی نداشته است. لکن گفته می‌شود طی هفته مورد بررسی، حجم تقاضا برای میلگرد در بازار امارات کاهش بیشتری یافته است و آخرین قیمت میلگرد صادراتی ترکیه، ۴۶۵-۴۶۰‌‌دلار/تن، سی اف آر دبی اعلام شده است.

در آمریکا، با توجه به کاهش قیمت آهن قراضه، انتظار کاهش قیمت میلگرد افزایش یافته است، لکن تولیدکنندگان داخلی این کشور به دنبال تثبیت قیمت می‌باشند. قیمت میلگرد اغلب تولیدکنندگان داخلی در بازار آمریکا،۶۰۶-۵۹۵‌‌دلار/تن، تحویل درب کارخانه است. در هفته مورد بررسی، قیمت میلگرد صادراتی تولیدکنندگان میلگرد در کشورهای CIS ا، ۴۵۰-۴۴۰‌‌دلار/تن، فوب بوده است که در مقایسه با هفته قبل تغییری نداشته است.

در اروپا نیز بازار میلگرد همچنان سرد و بی تحرک و قیمت‌ها و تقاضا پائین است. قیمت میلگرد صادراتی ایتالیا، ۳۵۰ یورو/تن، فوب گزارش شده است. در بازار داخلی چین، قیمت میلگرد از ۳۹۵۰-۳۸۰۰ یوآن/تن در هفته قبل به ۳۸۰۰-۳۶۲۰ یوآن/تن در هفته مورد بررسی کاهش یافته است. گفته می‌شود تحقق نیافتن انتظار بهبود شرایط بازار از دلایل این کاهش بوده است. برخی از تجار میلگرد در چین دارای موجودی بالا می‌باشند و برای فروش محصولات خود، قیمت‌های خود را کاهش می‌دهند. صادرات میلگرد این کشور نیز به علت بالا بودن قیمت‌های پیشنهادی(۶۲۰-۶۰۰‌‌دلار/تن، فوب) متوقف است.

شرکت کارگزاری سی ولکس کالا