گروه بورس کالا - آخرین روز معاملاتی بورس کالا که هر هفته با عرضه محصولات پتروشیمی از جذابیت بالایی برای فعالان این بازار برخوردار است، روز چهارشنبه هفته گذشته نیز با معاملات ۳ ساعته خود یکی دیگر از روزهای پررونق رینگ پتروشیمی را رقم زد. در این روز ABS تزریقی تولیدی پتروشیمی تبریز با قیمت ۱۰هزار و ۵۵۵ریال در هر کیلو بر روی تابلو آمد و تقاضای بازار برای این محصول باعث شد ۷۰۰تن از این محصول با قیمت ۱۱هزار و ۱۱۱ریال به فروش برسد. براساس این گزارش، در روز چهارشنبه از یک هزار تن عرضه ارتوزایلن تولیدی پتروشیمی برزویه، ۵۷۰تن به نرخ ۶هزار و ۳۲۵ریال مبادله شد و در این روز پلی‌استایرن بوتادین رابرگرید لاتکس با نرخ ۳هزار و ۳۴۴ریال و پلی‌استایرن بوتادین رابر ۱۷۱۲ با قیمت ۹هزار و ۸۱۹ریال دادوستد شد.

رشد ۹۰۰تومانی ۱۵۰۲

در مبادلات روز چهارشنبه پلی‌استایرن ۱۵۰۲ مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت. یک هزار تن از این محصول با قیمت ۱۱هزار و ۶۰۰ریال برای عرضه به روی رینگ آمد و تقاضای بازار قیمت این محصول را با ۹۰۰۰ریال افزایش تا سقف ۱۲هزار و ۵۰۰ریال بالا برد.

پلی‌اتیلن پرطرفدار

بررسی معاملات روز چهارشنبه نشان می‌دهد پلی‌اتیلن ترفتالات در دو گرید ۶۴۱ و ۸۲۱ با رشد ۱۰ تومانی روبه‌رو شد.

بنابراین گزارش پلی‌اتیلن سبک خطی تولیدی پتروشیمی تبریز رشد ۳۰۰ریالی و پلی‌اتیلن سبک فیلم، تولیدی پتروشیمی بندر امام افزایش ۶۰۰ریالی داشت و در مبادلات این روز ۱۵۰۰تن از پلی‌اتیلن سنگین بادی تولیدی پتروشیمی بندر امام افزایش ۶۲۹ریالی را تجربه کرد.

پلی‌اتیلن سنگین دورانی با نرخ ۸هزار و ۵۱۱ریال بر روی رینگ آمد و تا ۹هزار و ۳۳۹ریال در هر کیلو بالا رفت.

آمار مبادلات روز چهارشنبه حاکی از آن است که دو گرید پلی‌وینل کلراید تولیدی پتروشیمی بندر امام در سایز ۶۵۵۸ رشد ۳۰۰ریالی و در سایز ۷۰۵۴ افزایش ۵۰۰ریالی را در کارنامه خود داشتند.

شیمیایی‌های افزایشی

بعد از چند هفته غیبت عرضه محصولات شیمیایی، این هفته دو محصول در رینگ عرضه شد. دو محصول گروه شیمیایی رینگ پتروشیمی در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با افزایش قیمت‌ مواجه شدند، جوش شیرین تولیدی پتروشیمی شیراز با افزایش ۲۰۰ریالی از ۲هزار و ۹۱۳ریال به نرخ ۳هزار و ۱۰۱ریال رسید و سود کاستیک تیز با رشد ۳۵۰ریالی از ۳هزار و ۹۵۳ریال تا سقف ۴هزار و ۳۰۰ریال بالا رفت.