ارزش معاملات بورس کالای ایران به بیش از یک‌تریلیون ریال رسید

گروه بورس کالا- طی هفته گذشته در شرکت بورس کالای ایران جمعا ۲۶۶هزار و ۳۶۸ تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، چای، جو، ذرت، کنجاله دانه‌های روغنی، قیر، شیمیایی، اکستراکت، پلیمر و روغن به ارزش یک تریلیون و۷۵۰میلیارد و ۸۷۹میلیون و ۹۶۵هزار ریال داد و ستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بورس کالای ایران، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل از آن، از لحاظ حجم و ارزش ۱۳‌درصد کاهش نشان می‌دهد. رینگ فرآورده‌های نفت و پتروشیمی

بر اساس این گزارش، در هفته گذشته در رینگ محصولات پتروشیمی، ۶۳هزار و ۲۷۰ تن قیر به ارزش ۱۹۵میلیارد و۸۰۵میلیون و ۴۰هزار ریال معامله شد.

همچنین در این هفته ۷‌هزار و ۶۸۰ تن انواع محصولات شیمیایی به ارزش ۲۶‌میلیارد و ۲۳۸‌میلیون و ۳۶۰‌هزار ریال به فروش رفت.

بر اساس این گزارش، در گروه محصولات پلیمر نیز ۲۰‌هزار و ۱۶۰ تن پلی‌اتیلن سبک خطی به ارزش ۱۷۹میلیارد و ۵۴۸میلیون و ۷۲۰‌هزار ریال دادوستد شد.

شایان ذکر است، در هفته مورد بررسی ۲‌هزار و ۳۴۰ تن روغن پایه و اسلاگ واکس به ارزش ۱۱‌میلیارد و ۳۲۳‌میلیون ریال معامله شد. در هفته مورد بررسی در گروه محصولات اکستراکت نیز ۱۲۰ تن از این محصول به ارزش ۳۳۰‌میلیون ریال داد و ستد شد.

رینگ محصولات فلزی

در هفته مورد بررسی، ۱۵۵‌هزار و ۶۹۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۹۱۰ میلیارد و۳۰۴ میلیون و ۱۰‌هزار ریال معامله شد.

بر اساس این گزارش، در هفته‌ای که گذشت، ۷‌هزار و ۹۴۰ تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۱۲۵‌میلیاردو ۲۴۲‌میلیون ریال دادوستد شد.

در گروه محصولات مس، ۸‌هزار و ۴۳تن انواع محصولات مس، به ارزش ۲۹۵میلیاردو ۷۹۱میلیون و ۴۳۵‌هزار ریال معامله شد.

رینگ محصولات کشاورزی

در گروه معاملاتی کنجاله ۲۷۰ تن کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش یک‌میلیارد و ۲۷۲‌میلیون و ۶۰۰‌هزار ریال معامله شد. همچنین در گروه ذرت، ۵۰۵ تن ذرت دانه‌ای به ارزش یک‌میلیاردو ۱۴۵‌میلیون و ۶۰۰‌هزار ریال دادوستد شد. براساس این گزارش، در هفته مورد بررسی ۳۳۵ تن چای نیز در رینگ محصولات کشاورزی به ارزش ۳‌میلیارد و ۸۵۱‌میلیون ریال معامله شد. براساس این گزارش، در هفته گذشته ۱۵ تن جو دامی نیز به ارزش ۲۸‌میلیون و ۲۰۰‌هزار ریال دادوستد شد.