مرکز خدمات فولاد ایران - پیش‌بینی می‌شود روند افزایش قیمت کک که از اوایل ژانویه ۲۰۰۹ شروع شده، تا شروع مجدد تولید در معادن زغال سنگ در مارس ادامه یابد و بعد از آن ادامه این روند بعید است.

تحلیلگران معتقدند که افزایش قیمت کک به دلیل کاهش تولید این کالا در طول تعطیلات سال نو در چین بوده است.

طبق آمار یومتال، قیمت‌های کک در طول دو ماه اخیر حدود ۴۰‌درصد افزایش یافته است. قیمت کک متالورژیکی درجه دو در شرق چین با ۱۵۰ تا ۲۵۰ یوان ( ۲۲ تا ۳۷ دلار) هر تن افزایش از اوایل ژانویه به ۱۷۰۰ تا ۱۸۵۰ یوان (۲۴۹ تا ۲۷۱‌دلار) هر تن رسیده است.

قیمت مرجع زغال کک که توسط انجمن صنعت کک شانگزی تعیین می‌‌شود، حدود ۱۷۵۰ یوان ( ۲۵۶‌دلار) هر تن در ژانویه اعلام شد که نسبت به قیمت ۱۶۰۰ یوان ( ۲۳۴‌دلار) در دسامبر ۲۰۰۸ حدود ۱۵۰ یوان ( ۲۲‌دلار) هر تن افزایش نشان می‌دهد. تحلیلگران یومتال معتقدند که افزایش قیمت کک به دلیل کاهش تولید کک و تعطیلی معادن زغال سنگ در شانگزی قبل از تعطیلات سال نو چین بوده که منجر به کمبود عرضه شده است.

با اجرای طرح‌های اقتصادی کلان دولت چین، تولید کارخانه‌های فولاد در چین افزایش یافته و تقاضای زغال کک آن‌ها نیز بالا خواهد رفت. دست‌اندرکاران معتقدند که با پایان تعطیلات و از سرگیری تولید در معادن زغال سنگ، احتمالا قیمت‌ها کاهش می‌یابد.