گروه بورس کالا - در معاملات 10فوریه در بورس فلزات لندن برخلاف دو روز قبل آن که قیمت فلزات رنگین روند رو به رشدی داشت، در این روز قیمت‌ها کاهش یافت.

جالب‌تر آن که آلیاژ آلومینیوم هم که در این مدت روند متضادی با دیگر فلزات داشت، در معاملات ۱۰فوریه نیز ساز مخالف زد و قیمت آن رشد کرد. در این روز بیشترین کاهش قیمت را نیکل و کمترین را فلز روی داشت.
آلومینیوم کاهش و آلیاژ آلومینیوم رشد کرد
طی معاملات ۱۰فوریه در بورس لندن به‌رغم این که آلیاژ آلومینیوم ۱۵دلار رشد کرد، آلومینیوم با ۷۰دلار کاهش رو‌به‌رو شد. آلیاژ آلومینیوم با قیمت یک‌هزار و ۱۰۰دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز یک‌هزار و ۹۹دلار بود.
آلومینیوم هم با 70دلار کاهش قیمت با نرخ یک‌هزار و 390دلار به ثبت رسید. خرید نقدی این کالا یک‌هزار و 388دلار بود.
از این کالا ۲میلیون و ۹۰۳هزار تن موجود بود که از این مقدار کالا ۲میلیون و ۸۸۶هزار و ۹۵۰تن معامله شد. آلیاژ آلومینیوم هم ۱۱۳هزار و ۵۴۰تن موجودی داشت که از این مقدار کالا و ۱۱۱هزار و ۴۸۰تن معامله شد.
افت 66 دلاری مس
مس در این روز با ۶۶دلار کاهش نرخ با قیمت ۳هزار و ۴۶۱دلار فروش رفت. خرید نقدی این فلز ۳هزار و ۴۶۰دلار بود. از این فلز در انبار لندن ۵۱۴هزار و ۴۲۵تن بود که از این فلز ۵۰۶هزار و ۲۵۰تن معامله شد.
سرب و روی هم افت داشتند
در این روز فلز سرب نیز با ۲۸دلار کاهش نرخ هر تن از آن با قیمت یکهزار و ۱۵۲دلار فروش رفت. خرید نقدی این کالا یکهزار و ۱۵۰دلار بود. از این کالا در انبار لندن ۵۴هزار و ۹۰۰تن موجود بود که از این مقدار کالا ۵۳هزار و ۹۰۰تن فروش رفت. فلز روی هم ۲۷دلار کاهش یافت و با قیمت یکهزار و ۱۴۵دلار و ۵۰سنت معامله شد. خرید نقدی این کالا یکهزار و ۱۴۵دلار بود. از این کالا که کمترین کاهش نرخ را ثبت کرده بود، ۳۴۲ هزار و ۷۵۰ تن معامله شد.
افت نیکل 580 و قلع 150دلار بود
در معاملات ۱۰ فوریه ۲۰۰۹ در بورس لندن نیکل ۵۸۰دلار کاهش یافت و با قیمت ۱۰هزار و ۹۲۵دلار فروش رفت. خرید نقدی این کالا ۱۰هزار و ۹۰۰دلار بود. از این فلز در انبار لندن ۸۷هزار و ۲۸۸ تن بود که مجموعا ۸۶هزار و ۹۷۶ تن معامله شد. قلع هم با ثبت ۱۵۰دلار کاهش نرخ با قیمت ۱۱هزار و ۱۵۰دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز ۱۱هزار و ۱۲۵دلار بود.
فلز قلع در انبار بورس فلزات لندن 8هزار و 855 تن بود که از این مقدار کالا 7هزار و 325تن فروش رفت.