گروه بورس کالا- شرکت فولاد سازی پوسکوی کره‌جنوبی، چهارمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان، اعلام کرد که این شرکت در ماه فوریه سال ۲۰۰۹، معادل ۲۰۰هزار تن از حجم تولید خود خواهد کاست. این در حالی است که شرکت مذکور قبلا حجم تولید فولاد خود را به دلیل ضعف تقاضا در ماه‌های دسامبر سال ۲۰۰۸ و ژانویه سال ۲۰۰۹ به ترتیب ۲۰۰ و ۳۷۰هزار تن کاهش داده بود. همچنین اعلام شد که ممکن است کاهش تولید این شرکت در ماه مارس ۲۰۰۹ نیز ادامه یابد.

سخنگوی شرکت پوسکو اظهار داشت که میزان کاهش تولید در ماه فوریه ۲۰۰۹ کمتر از ماه ژانویه خواهد بود و علت آن هم این است که فعالیت برخی از صنایع پایین‌دستی و میزان تقاضای تعدادی از صنایع مصرف‌کننده فولاد اخیرا تا حدودی افزایش یافته است. هرچند تقاضای جهانی برای محصولات فولادی در بازارهای مختلف همچنان سرد و ضعیف می‌باشد.

شرکت پوسکو کره جنوبی در سال ۲۰۰۸، حدود ۳۳میلیون تن فولاد خام تولید کرده است. با توجه به رکود جهانی اقتصاد و بحران های مالی بین‌المللی و در نتیجه کاهش قابل توجه تقاضا و افت شدید قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی از نیمه دوم سال ۲۰۰۸ و به منظور کاهش عرضه فولاد و ایجاد توازن بین عرضه و تقاضای آهن‌آلات در بازار، گفته می‌شود که این شرکت بزرگ تولیدکننده فولاد در نظر دارد حدود ۱۲درصد از میزان تولید خود در سال ۲۰۰۹ بکاهد که در این صورت مقدار تولید این شرکت در سال‌جاری میلادی در مقایسه با سال قبل در حدود ۴میلیون تن کمتر خواهد بود.