تولید ذوب‌آهن اصفهان از ابتدای بهره‌برداری تاکنون معادل فولاد ساختمانی مورد نیاز برای ساخت بیش از ۱۲میلیون واحد مسکونی است.

ذوب‌آهن اصفهان از ابتدای بهره‌برداری تاکنون با همت تلاشگران صنعت فولاد از مرز تولید ۵۰‌میلیون تن عبور کرد که این میزان تولید با احتساب ۲‌میلیون تن صادرات ذوب‌آهن در مدت مذکور، معادل فولاد ساختمانی مورد نیاز برای ساخت بیش از ۱۲‌میلیون واحد مسکونی (با در نظر گرفتن ۱۰۰ متر جهت هر واحد مسکونی و ۴ تن فولاد جهت هر واحد به طور متوسط) است. مهندس خسروی راد، معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان ضمن بیان مطلب فوق گفت: این موفقیت بدون احتساب تولیدات واحدهایی است که با سرمایه‌گذاری، تولیت و دانش فنی ذوب‌آهن اصفهان در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: طی نه ماه سال ۸۷ ذوب‌آهن ضمن تولید دو‌میلیون تن محصول نهایی بالاترین رکورد‌های فصل و شش ماهه تاریخ بهره‌برداری شرکت را نیز با تولید ۷۴۰هزار تن محصول در سه ماهه اول و یک‌میلیون و ۴۰۲هزار و ۸۸۷ تن انواع مقاطع طویل در شش ماهه اول سال ثبت کرده است.

معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان افزود: این تولیدات علاوه بر محصولات ساختمانی جاری شامل محصولات جدید مورد نیاز بازار داخل و خارج کشور از قبیل تیرآهن H و تیرآهن ۱۴ سبک بوده که بیانگر عینیت بخشیدن شرکت به دو امر مهم نوآوری و شکوفایی است.

معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن یادآور شد: دستیابی به تولیدات فوق به موازات انجام بازسازی‌ها و تعمیرات اساسی و مهم در بخش‌های مختلف کارخانه بوده است.

خسروی‌راد تصریح کرد: از جمله دستاوردهای مهم ذوب‌آهن در سال جاری می‌توان به اخذ تندیس واحد نمونه استانی برای چهاردهمین سال متوالی و لوح تقدیر واحد نمونه کیفیت کشوری اشاره کرد که این مهم در راستای تولید محصول بر طبق استانداردهای ملی و بین‌المللی حاصل شده است. در این زمینه دریافت گواهینامه TUV و CE جهت مصرف محصولات ساختمانی تولیدی در سطح اروپا از دیگر افتخارات شرکت است. وی افزود: در زمینه اقدامات زیست‌محیطی علاوه بر پروژه بازسازی دیگ‌های یوتیلیزاتور که در حال اجرا است می‌توان به پروژه‌های بهسازی باتری‌های کک‌سازی، اصلاح سیستم تصفیه غبار میکسر فولادسازی و آسپراسیون کوره بلند اشاره کرد.