تغییرات قیمت بیلت طی هفته گذشته بیانگر این امر است که قیمت‌های معاملاتی شمش در اغلب بازارهای جهانی، دارای نوسان بوده است.

همچنین قیمت‌های پیشنهادی تولیدکنندگان و فروشندگان بیلت در برخی از مناطق جهان از افزایش و در برخی دیگر از بازارها از روند باثباتی برخوردار بوده است.
آخرین اطلاعات از بازار ترکیه حاکی است که اغلب کارخانجات نوردی ترکیه همانند تعداد دیگری از کشورها، به خرید بیلت از تولیدکنندگان کشورهای CIS روی آورده اند. با توجه به افزایش قیمت بیلت ترکیه به دنبال افزایش قیمت آهن قراضه، نوردکاران ترکیه ترجیح دادند که بیلت مورد نیاز خود را از کشورهای CIS تامین نمایند. در نتیجه آنها توانستند قیمت میلگرد صادراتی خود را به‌رغم افزایش قیمت آهن قراضه، در سطح پائین نگه دارند. آخرین قیمت پیشنهادی بیلت برای فروش در بازار داخل،
۴۵۰-۴۳۰ دلار/تن (تحویل درب کارخانه و بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده) اعلام گردیده است. همچنین قیمت پیشنهادی کارخانجات ترکیه برای صادرات بیلت در هفته مورد بررسی، ۴۵۰-۴۴۰ دلار/تن، فوب می‌باشد که در مقایسه با هفته قبل تغییری نداشته است. ولی آخرین قیمت معامله شده بین ۴۰۰ تا ۴۱۰ دلار/تن، فوب بوده است. در حال حاضر قیمت بیلت در ترکیه تحت فشار دو نیروی مخالف می‌باشد. از یک طرف با افزایش قیمت آهن قراضه، فشار برای افزایش قیمت بیلت وجود دارد، ولی از طرف دیگر به دلیل عدم قبول افزایش قیمت میلگرد توسط خریداران، افزایش قیمت بیلت نیز مورد پذیرش تولیدکنندگان محصولات نهایی قرار نمی‌گیرد. در هفته مورد بررسی، قیمت بیلت صادراتی کشورهای CIS افزایش یافت و به سطح ۴۰۰ دلار/تن، فوب رسید. آخرین پیشنهاد قیمت بیلت تولیدکنندگان اوکراین به مقصد ترکیه، ۴۰۰ -۳۹۰ دلار/تن، فوب اعلام گردیده است. گفته می‌شود به دلیل قیمت پایین میلگرد در بازار داخلی ترکیه و نیز در بازارهای صادراتی، خریداران درخواست کاهش قیمت بیلت را دارند. اخبار موجود نشان می‌دهد که تولیدکنندگان بیلت در کشورهای CIS در تلاش برای افزایش قیمت بیلت خود به مقصد ایران هستند. با شروع فعالیت‌ها در سال جدید میلادی، آنها قیمت ۴۵۰-۴۳۰ دلار/تن، سی اف آر بنادر شمالی ایران را پیشنهاد می‌کنند. ولی واردکنندگان ایرانی قیمت مورد نظر خود را ۴۲۰-۴۰۰ دلار/تن، سی اف آر (قیمت مشابه اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۰۸) اعلام می‌نمایند. برخی از اخبار حاکی است که خرید مقادیری بیلت به قیمت ۴۳۰-۴۲۰ دلار/تن، سی اف آر بنادر شمالی در حال نهائی شدن می‌باشد. در مجموع تلاش‌های صادرکنندگان بیلت برای افزایش قیمت خود به دلیل شرایط سرد بازار و ضعف تقاضا با موفقیت چندانی همراه نبوده است. لازم به ذکر است که در فصل زمستان نواحی شمالی دریای خزر یخبندان است و این امر، موضوع حمل و نقل را دشوار می‌کند. در حال حاضر، نرخ کرایه حمل از بندر آستاراخان و علیا روسیه به بنادر شمالی ایران افزایش یافته و به سطح ۳۰ دلار/تن رسیده است. همچنین هزینه حمل از بندر ماخاچ قلعه روسیه به مقصد بندر انزلی، حدود ۲۰ دلار/تن است.
منبع: شرکت کارگزاری سی ولکس کالا