گروه بورس کالا - دیروز در بورس کالای ایران قیمت میلگرد و تیرآهن ثابت ماند.

براساس این گزارش، در این روز ذوب‌آهن اصفهان محصولات خود را با نرخ‌های ثابت عرضه کرد که منجر به فروش شد.

با توجه به افت قیمت‌ها در هفته گذشته و نگرانی بازار نسبت به افت بیشتر قیمت‌ها، اغلب خریداران دیروز هم دست نگه داشته و نسبت به خرید تردید داشتند. از این رو خریدها یا به صورت پروژه‌ای بود یا تنها بخشی از عرضه معامله شد.

محصولات گروه ملی و فولاد آذربایجان هم فروش نرفت. در این روز تیرآهن ۱۴ تا ۱۸ ذوب‌آهن با نرخ ۶۲۰۰ریال، سبد تیرآهن ۱۴ تا ۲۷، با قیمت ۷۵۳ تومان، سبد تیرآهن ۱۴ تا ۲۰ با قیمت ۶۸۵ تومان، سبد میلگرد ۲۸ تا ۱۲-۳ A با قیمت ۶۲۰تومان فروش رفت. سبد میلگرد ۲۸-۳ A‌ فولاد آذربایجان، ۶۱۵ تومان عرضه شد اما تقاضایی برای آن ثبت نشد.

سبد میلگرد ۲۵ تا ۱۴-۳ A فولاد آذربایجان هم با قیمت ۶۱۵تومان عرضه شد. سبد میلگرد ۳ A۲ - A گروه ملی نیز با قیمت ۶۰۰تومان عرضه شد که هیچ یک فروش نرفت.

سبد میلگرد ۳ A۲ - A گروه ملی با قیمت ۵۷۰تومان هم عرضه شد اما باز هم معامله‌ای نداشت.

دیروز قیمت مس کاتد و مس مفتول به واسطه بالا بودن بیش از حد تقاضا در بازار با رشد قابل‌توجهی مواجه شد. مس کاتد شرکت ملی مس در پی این رویداد از ۳۲ هزار و ۵۶۳ ریال به ۳۸ هزار و ۴۶۶ ریال افزایش یافت. به گفته برخی فعالان بازار، تقاضای مس در روز گذشته کاذب بود و اگرچه در ابتدا اسامی خریداران و حجم درخواست آنها توسط ناظر تالار بررسی شد اما برخی خریداران با ثبت مجدد تقاضای خود از سوی چند کارگزار باعث رشد تقاضا و افزایش قیمت شدند.