گروه بورس کالا- تا گذشت نزدیک به یک ماه از سال جدید میلادی، همان‌طور که بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند، قیمت فلزات پایه همچنان در سراشیبی قرار دارد و اگرچه در برخی روزها قیمت‌ها روبه رشد است، اما ....

فرآیند کلی بازار روبه پایین است.بر اساس این گزارش در مبادلات روز ۲۲ ژانویه نیز قیمت تمام فلزات به جز قلع و نیکل، کاهش یافت که بیشترین کاهش در روی اتفاق افتاد.
آلومینیوم و افت 14 دلاری
طی مبادلات ۲۲ ژانویه در بورس فلزات لندن، قیمت آلیاژ آلومینیوم یک‌هزارو ۲۰ و آلومینیوم یک‌هزارو ۳۱۱ دلار معامله شد که به ترتیب ۱۶ و ۱۴ دلار کاهش داشتند.خرید نقدی آلومینیوم در این روز یک‌هزارو ۳۱۰ دلار و ۵۰ سنت و خرید آلیاژ آلومینیوم یک‌هزارو ۱۵ دلار بود.موجودی آلیاژ آلومینیوم در این روز ۱۰۹هزارو ۳۲۰ تن بود که از این مقدار کالا ۱۰۷هزارو ۷۴۰ تن معامله شد.موجودی آلومینیوم در این روز ۲میلیاردو ۶۷۵هزار و ۷۰۰ تن بود که از این مقدار کالا ۲میلیون و ۶۵۹هزار و۷۵ تن مبادله شد.
مس به مرز 3هزار دلار نزدیک شد
طی مبادلات ۲۲ ژانویه در بورس لندن هر تن مس ۵۶ دلار کاهش یافت و هر تن از آن با نرخ ۳هزار و۱۵۵ دلار فروش رفت. خرید نقدی این فلز در این روز با نرخ ۳هزارو ۱۵۴ دلار به ثبت رسید.موجودی مس از انبارهای بورس لندن ۴۲۲هزارو ۴۵۰ تن بود که از این مقدار کالا، ۴۱۴هزارو ۶۰۰ تن معامله شد.
سرب کمترین کاهش را داشت
طی مبادلات ۲۲ ژانویه، سرب با ثبت ۱۵ دلار افت قیمت، کمترین کاهش را به ثبت رساند.این فلز با قیمت یک‌هزارو ۱۰۵ دلار و ۵۰ سنت معامله شد. خرید نقدی این کالا در این روز با قیمت یک‌هزارو ۱۰۵ دلار به ثبت رسید. فلز سرب در انبارهای بورس لندن ۴۹هزارو ۹۵۰ تن موجودی داشت که از این مقدار کالا مجموعا ۴۸هزارو ۵۵۰ تن معامله شد.
روی، 1114 دلار شد
در معاملات ۲۲ ژانویه روی با ثبت ۵۷ دلار و ۵۰سنت کاهش، هر تن از آن با قیمت یک‌هزار و ۱۱۴ دلار فروش رفت. خرید نقدی این فلز یک‌هزار و ۱۱۳ دلار بود. در این روز انبارهای بورس لندن مجموعا ۲۸۸هزار و ۴۷۵تن موجودی داشت که از این مقدار کالا ۲۸۰هزار و ۷۲۵ تن معامله شد.
نیکل 75دلار و قلع 60دلار رشد کرد
طی مبادلات بورس لندن در روز مورد بررسی، نیکل و قلع به ترتیب ۷۵ و ۶۰دلار رشد کردند. در این روز هر تن نیکل با نرخ ۱۱هزار و ۱۰۵ دلار به ثبت رسید. خرید نقدی این فلز ۱۱هزار و ۱۰۰دلار بود.قلع هم‌ در این روز با نرخ ۱۱هزار و ۴۱۰دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز ۱۱هزار و ۴۰۰دلار بود.نیکل در انبارهای لندن، ۷۹هزار و ۸۳۰تن موجودی داشت که ۷۹هزار و ۱۷۶دلار معامله شد.موجودی قلع هم ۸هزار و ۵۲۵ تن به ثبت رسید که از این مقدار در ۲۲ ژانویه، ۸هزار و ۵۵ تن معامله شد.