گروه بورس کالا- سازمان بورس و اوراق بهادار با ارسال نامه‌ای به شرکت بورس کالا، سوالات مطرح شده از سوی این شرکت در خصوص مباحث مطرح شده در حوزه بازار پتروشیمی و خروج ۹ قلم کالا از لیست پذیرش را پاسخ داد.

بنابراین گزارش پس از انتشار اخبار مربوط به خروج ۹ کالا از لیست محصولات پذیرفته شده در بورس کالا، این شرکت در خصوص مراجعی که صلاحیت و امکان تصمیم‌گیری در این خصوص را دارند سوالاتی را مطرح کرد که نهایتا هفته گذشته سازمان بورس موضع رسمی خود را در این خصوص اعلام کرد. طبق نامه این سازمان با توجه به اینکه اقلام پذیرفته شده در بورس کالا از سوی هیات پذیرش تعیین شده‌اند، خروج هر کالایی از این لیست نیز باید با مصوبه این هیات انجام شود و شرکت‌ها یا نهادی دیگر این امکان که کالایی را از لیست اقلام پذیرفته شده در بورس خارج کنند، ندارند.

دو هفته قبل مدیر کل صنایع غیرفلزی وزارت صنایع و معادن، طی نامه‌ای خروج ۹ کالا را از لیست بورس کالا مطرح کرده بود.

در همین راستا هفته گذشته نیز یکی از مدیران سازمان بورس در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به مصوبه هیات دولت در خصوص آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی و نرخ‌گذاری‌ها در بورس کالا، اعلام کرد کلیه اقلام و کالاهای نفتی و پتروشیمی باید از طریق بورس قیمت‌گذاری شوند و خروج هر کالایی از این مصوبه نیاز به اعلام رسمی مراجع تعیین شده از سوی این هیات دارد.