شرکت فولاد خوزستان هم‌اکنون با ظرفیت دومیلیون و ۴۰۰هزار تن فعال است که این رقم با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای طی سال جاری به ۳میلیون و ۲۰۰هزار تن می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عبدالمجید شریفی سرپرست شرکت فولاد خوزستان اظهار داشت: بیش از ۲۳۶هزار تن فولاد خام طی دی‌ماه در شرکت فولاد خوزستان تولید شد که این رقم بیش از ۲۷درصد رشد را نسبت به ماه مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: روند افزایشی تولید در شرکت فولاد خوزستان طی ماه‌های اخیر بی‌سابقه بوده و طی ماه‌های آبان، آذر و دی‌ماه به‌ترتیب ۱۶، ۲۳ و ۲۷درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی راه‌اندازی طرح‌های مهم و ملی این شرکت در روز چهارم آذرماه با حضور رییس جمهور را به‌عنوان مهم‌ترین دلیل رشد و شکوفایی تولید شرکت ذکر کرد و افزود: در حال حاضر شرکت فولاد خوزستان با بهره‌برداری از این طرح‌ها توانسته به بالاترین رکوردهای تاریخ فعالیت خود در تولید فولاد خام دست یابد. به گفته شریفی، شرکت فولاد خوزستان که دومین قطب تولید فولاد کشور محسوب می‌شود، به‌رغم محدودیت‌های مصرف انرژی طی ۱۰ ماه امسال توانسته بالغ بر یک‌میلیون و ۸۶۸هزار تن شمش فولاد خام را تولید و روانه بازارهای مصرف کند که این میزان نیز پنج‌درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

سرپرست شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: با راه‌اندازی زمزم ۲ که بزرگترین کارخانه تولید آهن اسفنجی کشور محسوب می‌شود، روند افزایش تولید شرکت سرعت بیشتری یافت به‌طوری که رکوردهای تولید روزانه و ماهانه شرکت روز به‌روز ارتقا یافته است. شریفی با اشاره به تولید بالغ بر ۲۷۷هزار و ۲۷۰ تن آهن اسفنجی توسط واحدهای احیای مستقیم فولاد خوزستان طی دی‌ماه اظهار داشت: رکوردهای دیگر شرکت در دی‌ماه مربوط به تولید گندله به میزان ۴۵۲هزار و ۱۲تن و همچنین ارسال محصول است که رقم ۲۳۱هزار و ۷۱۵تن ارسال شمش را از این کارخانه به واحدهای نورد و مبادی خروجی نشان می‌دهد.