مرکز خدمات فولاد ایران - قیمت‌های ناودانی در نیمه اول ژانویه سال جاری بین ۲ تا ۹‌درصد در کشورهای خاورمیانه کاهش یافته است. قیمت ناودانی در امارات در ماه دسامبر ۳۰۰۰ درهم (۸۱۷ دلار) هر تن بود که با ۹‌درصد کاهش به ۲۷۶۰ درهم (۷۵۲ دلار) هر تن در ژانویه رسیده است. در عربستان سعودی، قیمت این کالا با ۸‌درصد کاهش نسبت به دسامبر به ۲۹۶۰‌ریال سعودی (۷۹۰ دلار) هر تن رسیده است. در قطر، کویت و بحرین نیز قیمت ناودانی به ترتیب ۴، ۹ و ۲‌درصد نسبت به ماه دسامبر کاهش نشان می‌دهد.

در طول دوره جولای تا پایان دسامبر، قیمت ناودانی حدود ۳۸‌درصد در امارات، ۴۲‌درصد در عربستان سعودی، قطر و بحرین و ۳۳‌درصد در کویت کاهش داشته است.

کاهش قیمت نبشی

در طول ۱۵ روز اول ژانویه، قیمت نبشی بین ۴ تا ۱۲‌درصد در منطقه خاورمیانه کاهش داشته است. قیمت نبشی در امارات با ۱۲‌درصد کاهش نسبت به دسامبر به ۲۶۸۰ درهم (۷۳۰‌دلار) هر تن رسیده است. در عربستان سعودی نیز قیمت این کالا با همان میزان کاهش، در حدود ۲۶۸۰‌ریال سعودی (۷۱۵‌دلار) هر تن پیشنهاد می‌شود. در طول ماه‌های جولای تا پایان دسامبر، قیمت نبشی در امارات ۳۸‌درصد و در عربستان سعودی ۴۲‌درصد تنزل داشته است. قیمت نبشی در قطر، کویت و بحرین نیز به ترتیب ۴، ۹ و ۴‌درصد نسبت به ماه دسامبر کاهش نشان می‌دهد.