گروه بورس کالا- چند محصول جدید برای عرضه در رینگ فرآورده‌های نفت و پتروشیمی‌شرکت بورس کالای ایران پذیرفته شد. به گزارش روابط عمومی‌شرکت بورس کالای ایران، چهار کالای جدید شامل اپوکسی رزین، کریستال ملامین، جوش شیرین و گاز آرگون برای عرضه در این بورس پذیرفته شد. شایان ذکر است، اپوکسی رزین با نام تجاری (EP) که از مواد پلیمری به شمار می‌رود، عمدتا در چسب‌سازی، رنگ‌سازی، کفپوش، عایق‌های الکتریکی کاربرد دارد و در مجتمع پتروشیمی‌خوزستان تولید می‌شود.

کریستال ملامین نیز با نام تجاری (Melamine Crystal) از گروه پلیمرها به عنوان ماده اولیه در تولید ملامین فرم آلدئید، روکش تخته، نساجی، چرم و دباغی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مجتمع‌های پتروشیمی ‌خراسان و پتروشیمی ‌ارومیه تولید می‌شود.همچنین جوش شیرین از گروه مواد شیمیایی با نام تجاری (Soda Sodium Acid Carbonate) از دیگر کالاهای پذیرش شده‏ در بورس کالای ایران در نانوایی، شیرینی‌پزی، داروسازی، چرم سازی، قالیشویی، ساخت مواد ضدآتش، تهیه پاک‌کننده‌ها و ساخت سایر ترکیبات سدیم به عنوان قلیای ضعیف کاربرد دارد و در مجتمع پتروشیمی ‌شیراز تولید می‌شود.گاز آرگون نیز که در گروه گازها و خوراک‌ها قرار دارد، در تهیه لامپ‌های نئون، فلورسنت، جوشکاری آرگون و صنایع و معادن مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مجتمع پتروشیمی‌ فجر و شیراز تولید می‌شود.

لازم به ذکر است، هفته گذشته با ورود محصولات جدید به تالار معاملات شرکت بورس کالای ایران، ۵۰۰ تن جوش شیرین و ۳۰۰ تن آرگون مورد معامله قرار گرفت.