شرکت مواد میتسوبیشی (Mitsubishi Materials Corp ) اعلام کرد که به علت کاهش تقاضا در بحبوحه بحران مالی جهانی تا ۱۰درصد از تولید خود را از ماه فوریه به بعد کاهش خواهد داد. این سومین شرکت ژاپنی است که اقدام به کاهش تولید خود می کند.

دو شرکت ذوب بزرگ ژاپنی دیگر قبل‌تر گفته‌اند که تولید این فلز صنعتی که کاربردهای گسترده‌ای از صنایع الکترونیک گرفته تا بخش برق دارد، کاهش خواهند داد.

میتسوبیشی گفت که این شرکت هنوز باید جزییاتی از قبیل مدت زمان کاهش تولید را در نظر بگیرد و ممکن است پس از مطالعه شرایط بازار در رابطه با مقدار کاهش تصمیم گیری کند. این شرکت ابتدا تصمیم داشت حدود ۱۴۲۰۰۰ تن مس در دوره اکتبر - مارس از کارخانه‌های ذوب مس داخلی خود تولید کند. میتسوبیشی گفت که این شرکت در دوره آوریل ـ سپتامبر بالغ بر ۱۶۱۰۰۰ تن مس تولید کرده است.

شرکت‌های ذوب مس ژاپنی معمولا در اواخر مارس یا اوایل آوریل برنامه‌های تولید خود برای سال تجاری بعدی‌ که در آوریل آغاز می‌شود اعلام می‌کنند. شرکت مس پان پاسیفیک، بزرگ‌ترین شرکت ذوب مس ژاپن، ماه گذشته برنامه تولید خود برای شش ماه منتهی به مارس را به میزان ۵درصد نسبت به برنامه اولیه کاهش داد. شرکت معدنکاری فلزات سومیتومو، دومین شرکت

ذوب مس بزرگ ژاپن، نیز گفته است که برنامه تولید خود برای شش ماه منتهی به مارس را ۷ درصد نسبت به برنامه ابتدایی کاهش خواهد داد.