گروه بورس کالا- با آغاز سال جدید میلادی قیمت انواع محصولات فولادی با اندکی رشد همراه شد.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، دوشنبه هفته جاری نیز در پی این رشد نرخ شمش فولاد خاور دور با ۴۰دلار رشد نسبت به هفته قبل از آن به مبلغ ۳۵۵دلار در هر تن رسید.

بر اساس این گزارش نرخ بیلت اوکراین به علت کاهش تولید با رشد ۴۰دلاری روبه‌رو شده است.

در مدت یاد شده نرخ ورق سیاه رول روسیه ۳۰دلار و ورق گالوانیزه ۵۰دلار رشد را در هر تن تجربه کرد. فعالان بازار معتقدند: به علت کاهش تولید فولاد در جهان نرخ میلگرد ساده کلاف نیز با افت قیمت مواجه شده است، همچنین در صورت تداوم صادرات روسیه به شمال آفریقا بازار با کمبود کلاف ساده روبه‌رو خواهد شد، از این رو پیش‌بینی می‌شود که قیمت این کالا رشد پیدا کند. قیمت هر تن شمش فولاد در بنادر شمالی کشور ۴۵۵ دلار در بنادر جنوب به مبلغ ۴۵۰دلار پیشنهاد می‌شود. بر اساس این گزارش، هر کیلو شمش فولاد در بازار داخل به نرخ ۴۸۰تومان پیشنهاد و تحویل خواهد شد.

فعالان بازار پیش‌بینی کردند، در ماه فوریه ۲۰۰۹ بازار فولاد و شمش فولاد از جمله میلگرد و بیلت با بازار بهتری روبه‌رو خواهد شد و رشد قیمت برای این محصولات دور از انتظار نیست. فعالان بازار معتقدند: در حال حاضر با نرخ شمش فولاد ۴۵۰دلاری قیمت هر کیلو میلگرد به مبلغ ۶۲۰ تا ۶۵۰تومان مناسب است، اما به گفته این فعالان با عرضه شمش ۴۸۰دلاری در هر تن رشد قیمت میلگرد برای آینده متصور است.