گروه بورس کالا- در هفته گذشته (سی ام آذر ماه لغایت پنجم دی ماه) در شرکت بورس کالای ایران جمعا ۱۳۰هزار و ۳۹۴ تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، کنسانتره فلزات گرانبها و مولیبدن، ذرت، کنجاله دانه‌های روغنی، جو، قیر، مواد شیمیایی، پلیمر و روغن به ارزش ۸۲۱ میلیارد و ۳۰۱ میلیون و ۷۶۵ هزار ریال دادوستد شد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی بورس کالای ایران، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل ازآن، از لحاظ حجم ۴۹ درصد و از نظر ارزش ۵۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رینگ فرآورده‌های نفت و پتروشیمی

در هفته گذشته در رینگ محصولات پتروشیمی، ۵۳ هزار و ۲۰۰ تن قیر به ارزش ۱۶۸ میلیارد و۹۶۲ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال معامله شد. همچنین در گروه مواد شیمیایی رینگ فرآورده‌های نفت و پتروشیمی نیز ۶۰ تن از این مواد به ارزش ۲۷۶ میلیون ریال به فروش رفت.در هفته مورد بررسی ۲۰ تن روغن پایه و اسلاگ واکس به ارزش ۹۶ میلیون ریال معامله شد. همچنین در این هفته ۱۶ هزار و ۸۰ تن پلیمر به ارزش ۱۲۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون و ۵۱۰ هزار ریال داد و ستد شد.

رینگ محصولات فلزی

در هفته مورد بررسی۵۲ هزار و ۳۷۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۴۵۷ میلیارد و۸۴۲ میلیون و ۸۸۰ هزار ریال معامله شد. بر اساس این گزارش، در هفته‌ای که گذشت، ۲ هزار و ۶۸۰ تن انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۶۲ میلیارد و۳۵۸ میلیون ریال دادوستد شد. در گروه محصولات مس، ۴ هزار و ۳۲۰ تن انواع محصولات مس، به ارزش ۱۳۲ میلیارد و ۴۸۲ میلیون و ۵۲۰ هزار ریال معامله شد. همچنین در هفته مورد بررسی ۹ تن کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۵ میلیارد و ۴۰۲ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال دادوستد شد. براساس این گزارش در گروه محصولات کنسانتره مولیبدن نیز ۳۰ تن سولفور مولیبدن به ارزش ۲ میلیارد و ۶۵۳ میلیون و ۲۹۰ هزار ریال معامله شد.

رینگ محصولات کشاورزی

در گروه معاملاتی کنجاله ۶۹۰ تن کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۳ میلیارد و ۹۴ میلیون و ۷۵ هزار ریال معامله شد. همچنین در گروه ذرت، یک‌هزار و ۴۵۰ تن ذرت دانه ای به ارزش ۳ میلیارد و ۶۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال دادوستد شد. شایان ذکر است که ۳۸۵ تن جو دامی نیز به صورت سلف و نقدی به ارزش ۹۵۸ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال داد و ستد شد.