رشد قیمت گالوانیزه در معاملات بورس کالا

منیژه حیاتی

عکس: نگار متین‌نیا

در معاملات بورس کالای ایران در روز دوشنبه قیمت ورق‌های عرضه شده توسط فولاد مبارکه ثابت ماند، اما محصولات نورد و لوله اهواز به همراه ورق گالوانیزه مبارکه با افزایش قیمت مواجه شد. در این روز تنها نرخ ورق گرم ۹۹/۷ تا ۴ نورد و لوله اهواز کاهش یافت.

بر این اساس در حالی‌که معاملات محصولات ساختمانی به خصوص میلگرد تحت تاثیر شایعات و اخبار مربوطه به تعرفه واردات آهن‌آلات، با تردید خریداران و کاهش تقاضا مواجه شده شده، اما در بازار ورق تقاضا به خصوص برای ورق گالوانیزه، بالا است.

در این روز فولاد مبارکه ۱۰۰۰ تن از این کالا را عرضه کرد که ۳هزار و ۸۱۰ تن تقاضا داشت. نهایتا این کالا با نرخ ۸هزار و ۸۷۷ ریال معامله شد که در مقایسه با آخرین نرخ ثبت شده برای آن ۲۲/۳درصد رشد داشت. ورق سرد B نیز ۱۰۰۰ تن عرضه شد که برای آن ۷۰۰ تن تقاضا وجود داشت که نهایتا ۴۰۰ تن از آن با نرخ ۶۸۵۰ ریال معامله شد.

ورق گرم B نیز ۱۶هزار و ۱۰۰ تن عرضه شد که نهایتا ۱۱هزار و ۵۰۰ تن از آن با نرخ ۵هزار و ۲۹۰ تن معامله شد.

ورق گرم Cا۱۲هزار تن عرضه شد که ۱۴۰هزار و ۴۰ تن تقاضا داشت و نهایتا ۷هزار و ۴۰تن کالا به قیمت ۵هزار و ۲۹۰ تن معامله شد.ورق گرم ۴۹/۱۲ تا ۸ نورد و لوله اهواز ۷هزار تن عرضه داشت که ۱۰هزار و ۸۰۰ تن تقاضا برای آن ثبت شد نهایتا ۴هزار و ۳۰۰ تن از این محصول با نرخ ۴هزار و ۷۵۰ ریال معامله شد که در مقایسه با آخرین نرخ ثبت شده ۶/۱درصد رشد کرد.

ورق گرم ۴۹/۲ تا ۲ این شرکت ۲هزار تن عرضه شد که ۱۷هزار و ۵۰ تن تقاضا داشت. این کالا با قیمت ۵هزار و ۲۰۰ ریال معامله شد که ۵۶/۵ درصد نسبت به آخرین نرخ ثبت شده در تابلوی بورس کالا رشد داشت. ورق گرم ۹۹/۳ تا ۵/۲ این شرکت نیز ۹هزار و ۲۵۰ تن تقاضا داشت که نهایتا یکهزار و ۱۰۰ تن از آن پس از رقابت به نرخ ۴هزار و ۹۲۷ریال رسید و معامله شد. این کالا ۵۱/۱درصد رشد داشت. ورق گرم ۹۹/۷ تا ۴ با ۴۰۰ تن با قیمت ۵هزار و ۴۷ ریال معامله شد که ۷۵/۱ درصد کاهش نشان داد.