گروه بورس کالا- معاملات بورس فلزات لندن در هفته جاری با رشد قیمت 4 فلز و کاهش 3 فلز آغاز شد.

پس از افت شدید فلزات غیرآهنی در پی کاهش قیمت نفت در روز جمعه، التهاب در این بازارها به حداکثر رسید و احتمال تداوم کاهش قیمت‌ها را در این هفته افزایش داد اما به‌رغم این پیش‌بینی، نوسان قیمت‌ها در بازار فلزات بسیار کمتر از تصور بود ضمن آنکه نرخ آلومینیوم، مس، سرب و نیکل با رشد همراه شد.
مس ۳هزار و ۱۴۱دلار شد
پس از افزایش 91دلاری قیمت مس نرخ این فلز در معاملات 8 دسامبر 3هزار و 141دلار ثبت شد. این فلز در پایان هفته گذشته در معرض سقوط به زیر 3هزار دلار قرار گرفته بود. قیمت خرید نقدی مس 3هزار و 140دلار و 50 سنت به ثبت رسید. موجودی این فلز 300هزار و 725تن بود که 295هزار و 775تن معامله شد.
سرب ۲۱دلار رشد کرد
در نخستین روز از هفته جاری سرب با 21دلار رشد قیمت، 936دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز 935 دلار و 50 سنت بود. موجودی سرب در انبارهای لندن 4هزار و 347 تن بود که از این مقدار 42هزار و 100 تن آن معامله شد.
رشد ۲۰دلاری آلومینیوم
در معاملات 8 دسامبر، قیمت هر تن آلومینیوم در بورس فلزات لندن 20دلار رشد کرد و با قیمت یک‌هزار و 466 دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز یک‌هزار و 465دلار و 50 سنت بود. خرید و فروش 3 ماهه این فلز نیز به ترتیب یکهزار و 519 و یک‌هزار و 520 دلار بود.
این فلز مجموعا یک میلیون و ۸۷۵هزار و ۸۲۵تن موجودی در انبارهای بورس لندن داشت که از این مقدار یک‌هزار و ۸۶۳هزار و ۵۵۰تن از آن معامله شد.
نیکل 70 دلار رشد قیمت را ثبت کرد
فلز نیکل هر تن، ۹هزار و ۱۵۰دلار به ثبت رسید که در مقایسه با هفته گذشته ۷۰دلار رشد داشت. خرید نقدی این کالا ۹هزار و ۱۴۵دلار بود. خرید و فروش ۳ماهه این فلز به ترتیب ۹هزار و ۲۵۰ و ۹هزار و ۲۷۵ دلار بود.
کاهش 80دلاری فلز قلع در لندن
در معاملات ۸ دسامبر ۲۰۰۸، قلع با ۸۰دلار کاهش قیمت، در هر تن ۱۱هزار و ۵۰۵تن معامله شد. خرید نقدی این فلز ۱۱هزار و ۵۰۰تن بود. در این روز ۴هزار و ۶۶۵تن قلع در انبار بورس فلزات لندن موجود بود که از این مقدار ۴هزار و ۳۶۵دلار به ثبت رسید.
روی همچنان در سراشیبی
فلز روی ۱۷دلار افت کرد و هر تن از آن یک‌هزار و ۸۰دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا یک‌هزار و ۷۹دلار بود. روی مجموعا ۲۱۰هزار و ۶۰۰تن موجودی داشت که از این مقدار، ۲۰۸هزار و ۱۲۵تن از آن معامله شد.
آلیاژ آلومینیوم برخلاف شمش آلومینیوم 11دلار کاهش یافت و با نرخ یک‌هزار و 90دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا یک‌هزار و 85دلار به ثبت رسید.