با عرضه محصولات ذوب‌آهن اصفهان در بورس کالای ایران که دو هفته متوالی است حجم عمده عرضه چهارشنبه‌ها صورت می‌گیرد، بازار اصفهان دچار تشنج شده و از خرید و فروش در این روز امتناع می‌کنند.

تجار آهن اصفهان دلیل این وقفه در مبادلات بازار را عرضه تنها یک روز محصولات ذوب‌آهن اصفهان می‌دانند و معتقدند فروش ذوب‌آهن اصفهان در یک روز آن هم در روز چهارشنبه بازار را با سردرگمی مواجه می‌کند و اگر در روز یکشنبه این عرضه‌ها صورت بگیرد بازار فرصت تعیین پایه قیمت را داشته و می‌تواند تا آخر هفته با آرامش روند خود را طی ‌کند.
از دیگر مواردی که تجار اصفهانی از آن گله‌مند بودند، حضور پروژه‌های بزرگ صنعتی و ساختمانی که عمدتا دولتی بوده یا به دست شرکت‌های خصوصی بزرگ صورت می‌گیرد در رینگ معاملاتی بورس کالا در کنار تجار فولاد است که این موضوع باعث بالا رفتن قیمت آهن‌آلات می‌شود.
چرا که پروژه‌های یاد شده باید خرید کالای مورد نیاز خود را انجام دهند و قیمت هم برایشان مهم نیست، وقتی کالا به قیمت مورد نظر آنها در تالار معاملات خرید می‌شود تاجر فولاد نیز مجبور به خرید به همان قیمت می‌گردد، این است که قیمت از 7000 ریال به 7200 ریال افزایش پیدا می‌کند. در حالی‌که تجار کشور از شرکت‌های تولیدی فولاد
انتظار دارند، آنها را که سال‌ها خریدار محصولات فولادسازان بوده‌اند، فراموش نکنند.