شانا - ارزش اتیلن صادراتی این مجتمع از زمان راه‌اندازی مدیر عامل مجتمع پتروشیمی آریاساسول تاکنون ۳۱۰ میلیون دلار بوده است. مهندس عباس شعری‌مقدم اظهار داشت: محصولات تولیدی این مجتمع با استفاده از ۷۲ کشتی که هر یک ۴ هزار تن ظرفیت دارند، صادر شده است.

وی بیشترین مشتریان اتیلن را کشورهای چین، هند و جنوب شرق وشرق آسیا خواند و افزود: با فروش پلی‌اتیلن تولیدی پتروشیمی آریاساسول، سالانه ۹۰۰میلیون دلار درآمد عاید کشور می‌شود. شعری‌مقدم با بیان این که واحد الفین این مجتمع هم‌اکنون با ۶۰ درصد ظرفیت خود در حال تولید است، تصریح کرد: خوراک این واحد به میزان یک میلیون و ۲۶۷ هزار تن اتان در سال به وسیله مجتمع پتروشیمی پارس تامین می‌شود که این مجتمع به دلیل مشکلات فنی که دارد هم‌اکنون ۶۰ درصد خوراک این واحد را تامین می‌کند. وی واحدهای دیگر این مجتمع را واحد پلی‌اتیلن سبک به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن و پلی‌اتیلن سنگین و متوسط به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن اعلام و یادآوری کرد: این واحدها به تدریج با رفع مشکلات فنی از ۷ ماه گذشته در مرحله راه‌اندازی قرار گرفته‌اند. مدیر عامل مجتمع پتروشیمی آریاساسول با بیان این که این مجتمع بزرگ‌‌ترین واحد الفینی جهان با خوراک گاز است، تصریح کرد: مسلما در ساخت و راه‌اندازی چنین طرحی با ظرفیت منحصر به فرد یک میلیون و ۹۰هزار تن در سال مشکلاتی بروز می کند که تمامی آنها در مرحله راه‌اندازی برطرف می‌شود.

شعری‌مقدم با اشاره به کاهش قیمت نفت و در پی آن کاهش تقاضا برای خرید محصولات پتروشیمی اظهار داشت: قیمت اتیلن از هزار و ۲۰۰ دلار در هر تن به ۳۵۰ دلار رسیده است، ولی نباید فراموش کرد که در چنین شرایطی، ادامه کار و اتمام طرح‌های نیمه‌ و اجرای طرح‌های جدید با قیمت پایین بسیار مطلوب است.