مرکز خدمات فولاد ایران- تنزل قیمت‌های بائو استیل تاثیرات متفاوتی را در بازارهای جنوب شرق آسیا داشته است. بائو استیل از اول دسامبر ۱۴۷‌دلار هر تن از قیمت ورق گرم و ورق گالوانیزه خود کاسته است. در عین حال ورق سرد نیز ۱۴۲‌دلار هر تن ارزان شده است. یک دیدگاه معتقد است که این، تنها دامن زدن به جنگ قیمت‌ها است. چرا که کارخانه‌های دیگر نیز قیمت‌ها را پایین خواهند آورد. ولی هیچ تضمینی نیست که این تنزل قیمت باعث افزایش سفارشات شود. عده‌ای دیگر معتقدند که مشکل بازار، قیمت نیست.

بلکه مشکل اصلی، بحران اعتبارات بانکی است که دست خریداران را بسته است. بعضی از خریداران که می‌توانستند نیازهای خود را در قیمت‌های پایین‌تر از نرخ بائو استیل خریداری کنند، به فکر سفارش به این کارخانه افتاده اند. به طور مثال قیمت ورق گرم تحویل ویتنام ۵۵۰‌دلار خواهد بود که باعث تحریک ویتنامی‌ها به خرید شده است.

این در حالی است که بعضی از کارخانه‌های خاور دورو سی‌ای اس همین کالا را در قیمت ۵۰۰‌دلار هر تن سی‌اند‌اف می‌فروشند. البته این کارخانه‌ها مشکل نقدینگی دارند.

آن‌ها موجودی‌های سنگینی به صورت مواد خام یا کالای ساخته شده دارند. عملا دو ماه طول می‌کشد تا موجودی‌ها به سطح قابل قبول کاهش یابد. بنابراین بعید نیست که تخفیف بائواستیل موجب ارزان شدن محصولات کارخانه‌های دیگر شود.